Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

MIX Candy Storkiosken

Anbefalte innlegg

Vil bare teste dette designet på en yngre gruppe :)

Målgruppen er nemlig først og fremst unge.

Siden er laget for en kiosk i rørvik (nord-trøndelag) som selger mye forskjellig, fra snop til el-gitarer...

Var ikke helt fornøyd med designet, men nå vil jeg først se hva dere sier før jeg selv sier noe :thumbup:

Har implementert innholdet i et php nyhetsscript, slik at newbie sjefen her skal klare å oppdatere innholdet! Har fjernet en del kjennetegn ved nyhets-looken, så du ser bare vanlig innhold! Men du kan gå inn på scriptet og edite hver side (hver side er en category som har én side hver. dvs. på hovedsiden har jeg includa category 1), sette inn bilder etc. Med greit UI.

Candy storkiosken

P.S: Kommer snart på www.mixcandy.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å nevne det, den er fucka i firefox :p

Skal prøveå fikse det etterhvert, men prioriterer først og fremst IE nå.

Altfor mange farger? Vel, nå er jo dette en del av MIX-kjeden. Jeg assosierer MIX og godteri med farger jeg da! Friske farger...

Og ja, jeg VET jeg har brukt tabeller. Skal sette meg mer inn i CSS når jeg får tid, men det er uaktuelt for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Jeg assosierer MIX og godteri med farger jeg da! Friske farger...

Ser ikke sånn ut.

Tross i at den bøger i Opera 8.0 kan jeg si noe om designet.

Hvorfor bruker du ikke MIX sin fargeprofil? Og du sier friske farger, hvor er de?

Dessuten, tabeller. Jeg antar at du får betalt for dette oppdraget. Hvordan kan du levere noe så dårlig, kodesett? Du ødlegger jo bare for deg selv og andre webdesignere ved å levere ett arbeid med så gammeldags og dårlig kode.

Good quality designs. Many web design companies base themselves almost more og less alone on HTML tables without much graphics, or simple graphics put randomly together. Presenting yourself or your business with a design which pleases the eye, without being too heavy, can attract more customers/visitors.

Litt selvmotsigende vil jeg si.

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

Innholdet er greit selv om det er litt lite og kompakt. Kunne med fordel ha vært mer luft i bildet ditt.

Fragevalget er GRELLT. Jeg anbefaler deg å få dama di, eller en annen jente til å se på designet generellt. De har som regel mer greie på sånne ting. Men et par tips har jeg:

* tenk i gjennom hva du ønsker å formidle. Mørke farger kan virke dyster, og sterke farger kan virke avskrekkende. Lyse duse farger er å foretrekke. Du skal få kundene til å få lyst til å besøke butikken fordi den ser spennende og innbydende ut.

* Sørg for at teksten fremstår som ord som 'hopper' frem mot deg, og ikke ligger skjult i blokker som er vanskelige å lese. Få mer luft i designet ditt.

* Ikke vær redd for å doktorere bilder, med det mener jeg at du ikke legger bildene ut rett fra kameraet, men legger på noen effekter og så videre for å gjøre dem mer lyse og innbydende.

Lykke til.

Lenke til kommentar
tenk i gjennom hva du ønsker å formidle. Mørke farger kan virke dyster, og sterke farger kan virke avskrekkende. Lyse duse farger er å foretrekke. Du skal få kundene til å få lyst til å besøke butikken fordi den ser spennende og innbydende ut.

Vet. Fikk som sagt dårlig start. Hadde jeg begynt i dag, så hadde jeg tatt en hvit bakgrunn med en annen farge oppå, f.eks rosa eller lysegrønn. Men nå må jeg nesten bare gjøre det beste utav det, har ikke tid til annet :)

* Sørg for at teksten fremstår som ord som 'hopper' frem mot deg, og ikke ligger skjult i blokker som er vanskelige å lese. Få mer luft i designet ditt.

Will do

* Ikke vær redd for å doktorere bilder, med det mener jeg at du ikke legger bildene ut rett fra kameraet, men legger på noen effekter og så videre for å gjøre dem mer lyse og innbydende.

Har justert farger, croppet etc. - men å gjøre noe som tar lengre tid blir håpløst når jeg skal legge inn 40 bilder eller noe.

Lenke til kommentar
Good quality designs. Many web design companies base themselves almost more og less alone on HTML tables without much graphics, or simple graphics put randomly together. Presenting yourself or your business with a design which pleases the eye, without being too heavy, can attract more customers/visitors.

Det er ihvertfall teit når man ikke _kan_ cssdesign en gang.. drøyt! er jo ren løgn det der!

ville nok muligens tenkt mer farge og brukervennelighet på en sånn her side enn fancyphotoshop-3d-artwork-greier....

Lenke til kommentar
Er jeg ignorert?

Kanskje han berre ikkje klarer å prate for seg sjølv? :)

Uansett, Declined, eg går ut i frå at du bruker en WYSIWYG-editor, som f.eks Dreamweaver?

Viss du skal selge sider, altså ta penger for heile jobben, ikkje berre designutkasta, så må du iallfall få orden på HTML-en din, for kode som såvidt ser bedre ut enn kva en 12-åring som leiker seg i Frontpage klarer å få ut, det er ikkje godt nok.

Lenke til kommentar

domodyret, har ikke ignorert deg, jeg overså visst posten din i farta (har det litt travelt, bruker ikke inet hjemme, er jo på "ferie"...)

Tross i at den bøger i Opera 8.0 kan jeg si noe om designet.

Hvorfor bruker du ikke MIX sin fargeprofil? Og du sier friske farger, hvor er de?

Alle MIX butikker behøver ikke se lik ut som mix.no . Jeg har sett andre MIX sider som ser helt annerledes ut. Men den bør vel ikke være svart-hvitt heller da..

Friske farger - vel, jeg ville gjerne brukt mer av de, men på høyre kolonne er det fylt med bla. rødfarge, mens menyen har gul på rollover (+ 2 knappene nederst), teksten har gult eller lilla/rosa. Bakgrunnen har en anelse gult i seg. Og rødt litt rundtomkring, fordi logoen er rød. Trenger jeg si dette?

Dessuten, tabeller. Jeg antar at du får betalt for dette oppdraget. Hvordan kan du levere noe så dårlig, kodesett? Du ødlegger jo bare for deg selv og andre webdesignere ved å levere ett arbeid med så gammeldags og dårlig kode.

Jeg har da aldri påstått jeg kan bruke CSS. Dessuten trenger du ikke være så jævla sjåvinist fordet om du har lært deg det, det er fortsatt MANGE som ikke har lært seg det, det kommer etterhvert. Slik er det alltid med nye ting.

Forklar hvordan da. Jeg skrev at mange baserer seg på å fylle tabeller med farge istedetfor helhetlige grafiske løsninger. Hva har dette med tabell/CSS spørsmålet å gjøre? Jeg promoterer her grafikk-bruk. Lær deg engelsk før du uttaler deg pøjk ;)

ville nok muligens tenkt mer farge og brukervennelighet på en sånn her side enn fancyphotoshop-3d-artwork-greier....

Mer farge, den ser jeg. Men brukervennlighet? Hvordan da? Og hva mener du med "fancyphotoshop-3d-artwork-greier" ???

Lenke til kommentar
Alle MIX butikker behøver ikke se lik ut som mix.no

Nei, men det er lurt å bruke samme fargeprofil, så det spiller på folks gjennkjennelsesevne.

Jeg har sett andre MIX sider som ser helt annerledes ut.

Så fint da :)

Friske farger - Trenger jeg si dette?

Nei, men du har ikke brukt friske farger. De fargene du har er dvasse. Eneste friske jeg ser er en limegrønnfarge i mix-logoen.

Jeg har da aldri påstått jeg kan bruke CSS. Dessuten trenger du ikke være så jævla sjåvinist fordet om du har lært deg det.

Nei, det er ikke lett å ta ting seriøst, særlig ikke når man får penger for det.

Det er fortsatt MANGE som ikke har lært seg det.

Det var en god grunn :)

Jeg promoterer her grafikk-bruk.

Så la noen andre ta seg av kodingen da, i det minste.

Lær deg engelsk før du uttaler deg pøjk.

Jeg kan såpass mye engelsk at jeg vet at det du har laget ikke er noe «Good quality design», du skjønner - koden er også endel av et design, når vi snakker om web.

Lenke til kommentar
Nei, men det er lurt å bruke samme fargeprofil, så det spiller på folks gjennkjennelsesevne.

Joda, det er rett. Men nå er jo også dette mer enn en vanlig MIX-kiosk/godteributikk. Har satset på litt gjenkjenning av butikken, bilde av inngangen etc. - etterhvert kommer bilde av betjeningen.

Nei, men du har ikke brukt friske farger. De fargene du har er dvasse. Eneste friske jeg ser er en limegrønnfarge i mix-logoen.

Er ikke rosa/lilla friskt? Eller den skarpe rødfargen til høyre? Men det er sant, jeg skulle som sagt gjerne bygd designet annerledes i dag.

Nei, det er ikke lett å ta ting seriøst, særlig ikke når man får penger for det.

Faktisk tar jeg det nok mer seriøst enn mange andre her. Jeg har ikke lært meg det enda, men har innstilt meg på at dette må jeg lære meg, sannsynligvis i høst. Begynner også på multimedieteknologi på høgskole, noe som vel viser at jeg tar dette seriøst og vil gå videre med det. Men du vet, man vet ikke alt fra begynnelsen av, man må lære seg det, og det kommer nye ting hele tiden man må oppdatere seg etter.

Det var en god grunn

Nei, ikke en grunn, men en konstatering av fakta - fakta er at dette er noe relativt nytt innen webdesign, og da kan du ikke forvente at alle skal plutselig kunne dette med en gang.

Så la noen andre ta seg av kodingen da, i det minste.

Det er én måte å gjøre det på. Har tenkt på dette selv, for å få bedre resultater særlig på php-delen. Men jeg har ikke funnet noen jeg vil samarbeide slik med enda. Eller noen som er villig til det.

Jeg kan såpass mye engelsk at jeg vet at det du har laget ikke er noe «Good quality design», du skjønner - koden er også endel av et design, når vi snakker om web.

På en måte - ja.

Design er først og fremst hvordan ting ser ut, hvordan en webside ser ut- struktureringen. Men jo, koden har også mye å si på hvordan en side ser ut, selvfølgelig. Men dette er altså utseendemessig, hvordan den ser ut i nettleseren. Ikke hvor rotete den er når du tar View Source, eller om den tar 6 eller 7 sekunder å loade. Tabeller kan fint brukes til å sette opp et layout på en side vha. border="0", og det blir bra design fordet. Var det kanskje bare sprøyt på nettet før CSSen kom? Men jo, CSS er bedre! Selv om den ikke støttes av eldre nettlesere...

Lenke til kommentar

Domodyret: Unødvendig. Skjønner ikke hvorfor du bøffet så hinsides? Hjelp i stedet for å bare legge opp til kvalme.

Decline: Jeg synes ikke dette ligner deg! Jeg har hatt et øye til deg siden dine første StoreDyret-poster, og mener du kan mye bedre enn dette. Dette minner ikke meg om MIX. Dette kunne vært siden til Rammstein. (Rødt og svart er hard kost). Gradienten horisontalt må vekk.

Tøm hodet, og start på nytt. Friske farger, lyst, presentabelt og kanskje valid! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...