Gjakmarrja Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg lurer på hvordan jeg bruke system.io klassens process til og stoppe eller kill en process if you will? Endret 19. juli 2005 av chills Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du bruker ikke System.IO til det, men System.Diagnostics.Process Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Du bruker ikke System.IO til det, men System.Diagnostics.Process har du et eksempel? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Jeg fant ut av det: Dim alleprosesser As Process() = Process.GetProcesses() Dim i As Integer For i = 0 To alleprosesser.LongLength - 1 If alleprosesser(i).ProcessName = "iexplore" Then alleprosesser(i).Kill() End If Next UPDATE: Siden jeg hadde problemer med at internet explorer krasjet hver sekund og det kom opp feilmelding, merkelig var jeg ikke åpnet det, det åpnet seg selv og krasjet selv.... Så jeg puttet den overnevnte koden inn i en timer og nå er problemet løst... men husk garbage collection... viss ikke spiser den jævlig mye ram på kort tid! Endret 19. juli 2005 av chills Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) VB.NET er managed, du skal ikke trenger noen manuell garbage collection. Dim alleprosesser As Process() = Process.GetProcesses() For Each Process P In alleprosesser If p.ProcessName = "iexplore" Then p.Kill() Next alleprosesser = Nothing Gc.Collect() Men jeg tror ikke du har løst noe annet en symptomet... Endret 31. juli 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå