War Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg sitter her med en sliten pc som nå kjører på 512 ram twinmos. På TG hadde jeg en 256 brikke til inni og det fungerte bra. Nå har jeg kjøpt 2 x 512brikker av merket veritech , 400 2,5 . Pcen vil kun starte med den gamle brikken i , ikke med en eller 2 nye eller en gammel og en ny. De nye brikkene fungerer. Det som skjer er at den starter, får spm om sikkerhetsmodus, trykker ja og den restarter, og restarter. Eller så skjer det at startskjermen kommer opp der man ser cpu hastighet -så står den der stille i en evighet. Chaintech ZNF3-250GB PRO ZENITH Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kan ikke se noen spesiell grunn til at ikke det skulle fungere. Regner med at du har prøvd de nye RAM brikkene i en annen pc, siden du vet at de virker. Jeg foreslår at du begynner med en Bios oppdatering. Og prøver deg frem. Nyeste BIOS versjon her Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Tør ikke oppdatere biosen etter å ha lest guiden på overklokking.no Har for mye verdifult på pcen. Men takk for svaret!! Lenke til kommentar
Matias Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Prøv å bytte DDR porter, og prøv å se om det funker med bare en RAM-brikke i. På mitt HK skal minnet være i DDR 2 og 4 hvis du skal kjøre Dual (før nyere BIOS oppdateringer). Ellers hadde jeg nesten samme problem nylig og da funket det å flashe biosen. Hvis du bestemmer deg for å prøve dette kan du enten lage en diskett, og info om hvordan du gjør dette finner du på HK ditt sin hjemmeside. Ellers kan du også bruke et program som heter Winflash. Jeg brukte sistnevnte metode. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) takker for svar, etter utallige byttinger har jeg nå kommer frem til slot 1 og 3 med de 2 nyr brikkene fungerer bra, men slenger jeg i den siste brikken i slot 2 blir skjermen svart med en liten hvit blinkende prikk. Blir nok en B-oppdatering her, skal se om jeg kan lære det nå . Endret 18. juli 2005 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå