Gå til innhold

pc vil ikke starte med ny ram

War

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en sliten pc som nå kjører på 512 ram twinmos.

På TG hadde jeg en 256 brikke til inni og det fungerte bra.

Nå har jeg kjøpt 2 x 512brikker av merket veritech , 400 2,5 .

Pcen vil kun starte med den gamle brikken i , ikke med en eller 2 nye eller en gammel og en ny.

De nye brikkene fungerer.

Det som skjer er at den starter, får spm om sikkerhetsmodus, trykker ja og den restarter, og restarter.

Eller så skjer det at startskjermen kommer opp der man ser cpu hastighet -så står den der stille i en evighet.

:hmm:

cheintec_nforce3.jpg

Chaintech ZNF3-250GB PRO ZENITH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å bytte DDR porter, og prøv å se om det funker med bare en RAM-brikke i. På mitt HK skal minnet være i DDR 2 og 4 hvis du skal kjøre Dual (før nyere BIOS oppdateringer). Ellers hadde jeg nesten samme problem nylig og da funket det å flashe biosen. Hvis du bestemmer deg for å prøve dette kan du enten lage en diskett, og info om hvordan du gjør dette finner du på HK ditt sin hjemmeside. Ellers kan du også bruke et program som heter Winflash. Jeg brukte sistnevnte metode.

Lenke til kommentar

takker for svar, etter utallige byttinger har jeg nå kommer frem til slot 1 og 3 med de 2 nyr brikkene fungerer bra, men slenger jeg i den siste brikken i slot 2 blir skjermen svart med en liten hvit blinkende prikk.

Blir nok en B-oppdatering her, skal se om jeg kan lære det nå .

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...