Simpy Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har kommet over et irriterende problem i det siste. PC'en reboot'er på helt tilfeldige øyeblikk når jeg spiller. Forløpig har det aldri skjedd når jeg sturer rundt i Windows, ser på film, surfer, etc. Men hvis jeg f.eks. spiller WoW, så kan PC'en finne på å gi meg en blåskjerm og tvinge meg til å reboote. Noen ganger kan det skje etter få minutter, andre ganger etter flere timer. Foreløpig har jeg testet RAM'en, som viste seg å være flawless. CPU temp'en holder seg også stabil, og jeg har prøvd med to forskjellige skjermkort til ingen nytte. Kan vel også nevnes at dette begynte å skje ganske plutselig, og at jeg har alle de nyeste driverene til alle komponentene. Noen som har noen tips? Systemet mitt er som følger : AMD Athlon XP 2200+ Asus A7N8X Deluxe TwinMOS 1024 MB RAM Gainward GeForce 3 / GeForce 4 Ti4400 Windows XP m/ Serice Pack 2 Soundblaster Audigy Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Slett gammle drivere til skjermkortet, og legg de inn på nytt. ( Bruk f.eks. DriveCleaner til og fjerne de gammle driverene. ) Prøv også og åpne kabinettdøra, det kan være et varmeproblem. edit: hadde også vært hyggelig og høre om du har testet i andre spill ? Endret 19. juli 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Har prøvd å formatere, men ingen forandring etter det. Og ja, det skjer i hvilket som helst spill, ikke bare WoW. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Har prøvd å formatere, men ingen forandring etter det. Og ja, det skjer i hvilket som helst spill, ikke bare WoW. Har det skjedd i spill som ikke er fult så skjermkort-krevende ? ( F.eks. Counter-Strike, og andre eldre openGL baserte spill. ) Endret 19. juli 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Det skjer f.eks. ikke når jeg spiller Championship Manager, når jeg tenker meg om. Så det kan virke som om noe blir for varmt. Syns det er litt rart, med tanke på at jeg har prøvd to forskjellige skjermkort. Skal prøve å kjøre med kabinettet åpent en stund, se om det hjelper. Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Som sagt så ligger den stabilt på litt under 50 C. Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 330W fra Antec. Vifta på den fungerer i alle fall, vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å sjekke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå