hwl Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 På noen nye biler finnes ikke reservehjul men dekkfix eller en form for skum du sprøyter inn i dekkene når du punkterer etc, spørsmålet er, kan dette brukes flere ganger på samme dekk? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har brukt to ganger på samme dekk, nå i sommer. Kjørte på en skrue tidlig i sommer. Fylte på med sånn skum. Punkterte så i Finland for en uke siden på samme dekk. Fylte på nytt middel. Er ennå luft i dekket. Lenke til kommentar
VP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Det skulle vel sikkert gå bra. vil imidlertid ikke anbefale å bruke dette i dekk som sitter på dyre felger, da dette tilgriser felgene voldsomt. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 det skummet er meint som en nødløsning. kun så du får kjørt såppas at du får bytta dekk!.. er ikke bra å kjøre med slik inni dekket Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 det skummet er meint som en nødløsning. kun så du får kjørt såppas at du får bytta dekk!.. er ikke bra å kjøre med slik inni dekket Stemmer Det står vel bra forklart på boksen også? Både maks kjørelengde og hastighet. Mulig det er forskjell på dem man får med bilen orginalt og dem man får kjøpt på bensinstasjoner? Men det er vel ikke å anbefale å kjøre så langt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Mulig det ikke skal kjøres så langt med det men fyller man på luft slik at lufttrykket blir det det skal være kan man kjøre med dette til dekket er utslitt. Har 2 ganger kjørt på skruer og siste gangene lot jeg skruen stå til dekket var oppbrukt, noe som tok 1 1/2 år. Endret 23. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvis 1. dekket blir tett 2. du unngår ubalanse (følg bruksanvisningen, så går det ofte bra, dvs kjør med en gang slik at det fordeler seg jevnt) - så er det vel ikke noe i veien for å kjøre dekket ut. Hva skulle problemet være? Jeg har aldri brukt reservehjulet. De to gangene jeg har punktert de siste årene, har jeg kjørt på skum. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 det skummet er meint som en nødløsning. kun så du får kjørt såppas at du får bytta dekk!.. er ikke bra å kjøre med slik inni dekket Stemmer Det står vel bra forklart på boksen også? Både maks kjørelengde og hastighet. Mulig det er forskjell på dem man får med bilen orginalt og dem man får kjøpt på bensinstasjoner? Men det er vel ikke å anbefale å kjøre så langt. Så lenge man gjør slik flere andre her sier (følger veil.som står på boksen) så er det ingenting som tilsier at ikke kan kjøre, kjøre, kjøre, osv. osv.... Saken er nemlig den at skummet fordeles da jevnt rundt som en beskyttende "hinne", og når skummet tørker så vulkaniseres det. Du finner heller neppe noe som beskytter bedre mot flere punkteringer enn dette skummet. Har brukt det på flere biler (har kun en bil selv, men har kommet venner og kolleger til unnsetning et par ganger da jeg alltid har en boks i bilen), med stor suksess ! Anbefales, MEN det er VIKTIG å følge instruksjonene på boksen. Du kan med fordel avbal. dekket senere, for noe "risting" vil det nok være.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå