Xzan Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Noe som har peil om det er mulig og enable vidresending av mail fra en bruker til en annen? feks hvis en er på ferie og andre skal ta over eposten mens han er borte. Vet dette er pice of cake ved bruk av Exchange, men jeg trenger en billig løsning. Har vært borti en tjeneste man kunne kjøre som henta opp noe kommandoer som gjorde jobben og sende epost hit og dit men dette er noen år tilbake. Noen som har noen løsninger jeg kan foreta meg? takk. Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Dette er en ren POP3-tjeneste som legger mail direkte i mottakers mailboks. Såvidt meg bekjent (Sjekket Updating Web Server Skills to Internet Information Services 6.0) er det ingen slik funksjonalitet i IIS6, så da må du nok bruke et eksternt program. Jeg kan i farten ikke komme på noe slikt program. Lenke til kommentar
tersvenn Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Om du bruker Microsoft Outlook: Verktøy->Fraværsassistent->Legg til regel Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Om du bruker Microsoft Outlook: Verktøy->Fraværsassistent->Legg til regel Det er vel en exchange-feature, og krever at outlook er koblet opp mot en exchange-server, ikke POP3. Det du kan gjøre er å lage en regel, men ulempen med dette er at mailprogrammet da må stå åpent hele tiden, all den tid all prosessering går lokalt på klienten. Derav mitt hint om å finne en egnet programvare som gjør dette. Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Om du bruker Microsoft Outlook: Verktøy->Fraværsassistent->Legg til regel Det er vel en exchange-feature, og krever at outlook er koblet opp mot en exchange-server, ikke POP3. Det du kan gjøre er å lage en regel, men ulempen med dette er at mailprogrammet da må stå åpent hele tiden, all den tid all prosessering går lokalt på klienten. Derav mitt hint om å finne en egnet programvare som gjør dette. Ja det var det jeg tenkte på, men det er et hav av programmer der ute. Kommer på noe nå? Lenke til kommentar
tersvenn Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hmmm.. jeg tenkte ikke på at maskinen må stå på hele tiden, men det er fullt mulig å videresende ved hjelp av nevnte funksjon. Sjekket min egen mailserver (Tiscali) og der er det mulig å videresende posten bare ved å angi adressen den skal til. Posten kommer også i min egen innbox. Er det ingen slike muligheter på din mailserver? Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hmmm.. jeg tenkte ikke på at maskinen må stå på hele tiden, men det er fullt mulig å videresende ved hjelp av nevnte funksjon.Sjekket min egen mailserver (Tiscali) og der er det mulig å videresende posten bare ved å angi adressen den skal til. Posten kommer også i min egen innbox. Er det ingen slike muligheter på din mailserver? Det var snakk om POP3-tjenesten til IIS6, og nei denne har ikke slik funksjonalitet. Lenke til kommentar
tersvenn Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Søkte litt rundt og fant disse. Håper de kan være til nytte. http://x220.minasi.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13085 http://www.iisfaq.com/Default.aspx?tabid=1...ew&articleId=18 http://www.webservertalk.com/archive124-2004-1.html Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Takker for Linkene, bruker mailenable som blir nevnt i den første linken der. Utrolig lett og sette opp med nyttige funksjoner.. og gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå