DarKnight Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hei Tiden for å kjøpe ny pc begynner å nærme seg for meg nå, og sist gang jeg kjøpte, kjøpte jeg så godt som hele Hardware.no's anbefalinger>spilleren pc. Et meget godt valg føler jeg fortsatt. Men nå er pcen min for gammal til å spille Battlefield 2 og diverse andre spill jeg spiller. (Alt på 'Low' quality og 640 *480;60Hz) Så jeg lurer på, Anbefaling>Spilleren pr. dags dato, er det et godt kjøp for meg? Og så et par tanker jeg er nødt å få svar på, - Kan pcen spille Battlefield 2 og "tunge spill," glatt. - SLI, har tenkt å kanskje kjøpe ett litt billigere skjermkort nå(men som klarer BF2), og evnt oppgradere med et litt fetere skjermkort siden. når jeg får litt mer penger. Altså, ha ett kort nå og ett til senere?(To forskjellige altså, går dette??) - Prisen bør helst ikke gå noe særlig over 7000-8000.(Vet "spilleren" pcen koster drøyt 10k men jeg har skjerm, tastatur, mus, harddisk, dvd osb. fra før av) Heller bytte ut noe for siden å oppgradere til det ultimate beistet Takker for alle svar. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Den ser bra ut den ja, burde dra det meste med bra grafikk uten problemer. Hvis du senere skal ha SLI så kjøp en bedre PSU med en gang. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 - SLI, har tenkt å kanskje kjøpe ett litt billigere skjermkort nå(men som klarer BF2), og evnt oppgradere med et litt fetere skjermkort siden. når jeg får litt mer penger. Altså, ha ett kort nå og ett til senere?(To forskjellige altså, går dette??) Kort og greit: Nei. Sli krever to identiske kort. Lenke til kommentar
DarKnight Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Okei, da var det bare meg som blandet sammen SLI og CrossFire. Siterer fra http://www.hardware.no/artikkel/16387: " CrossFire har en stor fordel sammenlignet med SLI. Teknologien fungerer nemlig automatisk med alle spilltiler på markedet. Til sammenligning krever SLI at man har egne profiler for hvert enkelt spill, som enten må utarbeides av Nvidia eller av brukeren selv. " " Tilgjengelighet X850 CrossFire Edition vil bli tilgjengelig på markedet i midten av juli, mens X800 CrossFire kommer på markedet i begynnelsen av august. Hovedkort med CrossFire-støtte kommer i juni. Prisene er foreløpig ukjente. " Noen gode anbefalinger anngående dette systemet? Blir det dyrt? Er det å anbefale siden jeg vil ha et litt billigere kort nå(CrossFire, dyrt?), og oppgradere senere.. Endret 19. juli 2005 av DarKnight Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Crossfire trenger et crossfire kort(logiskt nok), og et normalt skjermkort i tillegg. Da Crossfire ikke har kommet ut for salg i norge, tror jeg du burde se etter andre løsninger hvis du på død og liv trenger pc'n nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hvorfor det, når crossfire kommer ut så er det jo bare å kjøpe nytt hk og et master kort.... Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Penger ut av vinduet for det ekstra hovedkortet? selv om han selger det gamle, vil han tape penger på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 men etterhvert som tiden går må man jo bytte ut delene sine uansett Lenke til kommentar
Luuuringen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 neee. ikkje kjøp winchester... kjøp heller venice kjærne om du skal ha en slik beste hadde vel verdt å gå for en 3700 med 1mb cache... spørs hvor mye penger du skal bruke Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Han holdt til i budsjettklassen, ergo 3200+ el 3000+ er å anbefale. Høres ut som du trenger: cpu hk ram skjermkort kabinett m/powersupply 7-8000... hmm cpu: A64 3200+ 1500,- hk: whatever nforce4 1000,- ram: 2x1gb 2000,- skjermkort 6800gt 2700,- kabinett m/powersupply 1000,- Totalt ca 8200,- Litt overkill med 2gb ram, men det koster ikke så mye... Hvis du liker å spille mmorpg's så er det veldig greit da disse bruker uendelig mengder med ram. Hvis ikke så kan du droppe 1gb ram (kjøp 2x512) og gi ut ca 7200,- Evt så kan du legge 3-400kr til i en skikkelig vifte og overklokke. De fleste spillene idag er relativt skjermkortbegrenset dog... Det burde gå an å kjøpe et brukt high-end skjermkort under 7800gtx relativt rimelig ettersom de som må ha det siste nå bytter til 7800gtx Endret 19. juli 2005 av blackbrrd Lenke til kommentar
DarKnight Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Hei, takker for responsen. Ja, jeg holder til i budsjettklassen og har tenkt å kjøpe alt hos Netshop. Virker som en grei butikk det? Hva anngår hva jeg spiller så er det lite WoW, Guild Wars mmorpgs, intet egentlig. Så jeg følger nok tipset ditt om 1gb minne. Jeg overklokker heller egentlig aldri, så et stabilt system er viktigere enn at jeg kan overklokke så-og-så mye. Kjøper nok alt nytt, ser at Netshop ikke har inne den CPUen, så jeg går for en venice? Så skal jeg satse på skjermkortet som står i Hardware anbefalingen eller et Geforce kort som støtter SLI? Vet ikke helt om jeg gidder å kjøpe ett nytt skjermkort senere så kanskje like greit med Sapphire Radeon X800XL 256 MB kortet som står anbefalt, eller`? Lenke til kommentar
DarKnight Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Ser nå og at Netshop ikke har inne PSUen og RAMen fra anbefalinger, trenger da også noen anbefalinger her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå