Marvil Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Hei, Etter å ha demontert halve bilen, ser jeg at det ligger kabler for litt mer stereo enn det jeg har nå i bilen min. Om kablene funker aner jeg ikke, eller hvor vidt de er koblet noe sted.. Det må tidligere ha sittet en forsterker under høyre baksete, hvor det går en lydkabel frem til CD-spilleren, samt 4 kabler som jeg mener jeg kan spore ut i hver sin dør. I tillegg går det noen strømkabler frem til batteriet. Da vil jeg, om jeg har sett rett, få 4 høyttalere som er koblet til forsterker, pluss de 2 i dashbordet som er koblet i CD-spilleren, som jeg bruker nå. Jeg er ikke spes kravstor, og trenger egentlig bare noe som lager lyd, og som ikke koster spesielt mye. Jeg lurer også på hvor store de runde i dørene er. Spurte en med Golf 3, han mente 13cm, mens nå var jeg ute og målte, så kom jeg til 17cm, men litt usikker på hvor man skal måle (tok fra ytterpunkt til ytterpunkt på de dekslene som sitter der nå).. Kunne godt hatt noe ala dette, men jeg vet svært lite om lyd i bil.. Komplett hadde også dårlig med forsterkerutvalg, og har lyst å bestille alt fra en plass om jeg skal kjøpe på nettet.. Når det gjelder forsterker, hva bør jeg gå for der..? En 4-kanals, eller en 2-kanals..? Har ingen planer om sub enda, så trenger ikke ta hensyn til det. Ser det ligger en kabel bak dit, men litt usikker på hva den fører med seg. Så, noen som har noen idèer..? Kom gjerne med forslag. Aner ikke pris, men hva får man for rundt 2500 for 4 høyttalere og en forsterker..? Endret 18. juli 2005 av Marvil Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 du kan ha 4" i dashboard og 6,5" i døra, noe som gir deg fine fint utvalg. golf 3 er faktisk en veldig bra bil og bygge anlegg i. lett og få fin lyd. Jeg ville satset på et treveis komponentsett fremme, med 6,5" bass i dør, 4" mellomtone i dash og 1" diskant som du monterer oppå dash eller no sånn. men da må du kanskje strekke deg litt i pris for og få råd til forsterker i tillegg. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg har Vento, den er klin lik Golf 3, og jeg har målt mine til 17 cm. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg har Vento, den er klin lik Golf 3, og jeg har målt mine til 17 cm. Ja, men finner ingen høyttallere som er 17cm.. De fleste er 16 eller 16,5, men regner med det vil gå..? Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 6,5" som jeg sier, det tilsvarer vel 16,5cm eller 17cm? 16cm er vel 6" hvis jeg ikke tar mye feil. siden du er på et litt stramt budsjett kan du jo kjøpe et par 4" (10cm) 2veis høyttalere til dash som tar seg av mellomtone og diskant. også kjøper du et rent 6,5" element til døra som tar seg av bass. må kanskje ha et delefilter til basselementet da med mindre du kjøper en forsterker som du har muligheten og justere det der. sjekk www.bilradiospes.no eller www.dynabel.no .. de synes jeg har ok utstyr hvertfall. finnes sikker masse andre. søk på bilstereo på kvasir eller gulesider så finner du vel en haug av nettbutikker. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Hm, ja fant ut at Bilradiospesialisten hadde 17cm.. Av høyttalere, så så jeg på disse, mens en forsterker av typen denne, evt denne. Noen som har noen formeninger..? Vet at det ikke blir noe topp lyd av dette, men trenger bare noe som gir litt mer lyd enn de 2 på dashbordet, samt som ikke koster all verden. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 det duger nok ja. ville spyttet litt mere penger inn i høytallerne da.. f.eks Peerless CSX165C 17cm fra www.dynabel.no (produkt nr: PE7165) til 528,- pr stk. når det gjelder forsterker ville jeg valgt den til 1590,- skulle jeg tatt en sony.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna Sony. Det finnes mye bedre alternativer, som f.eks DynaBel, Helix, Soundstream og Audison. Pengene avgjør sikkert noe, men du får det du betaler for. Ville mye heller gått for Peerless enn Sony høyttalermessig også. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Pft, tester Sony jeg.. Sendte en bestilling til Bilstereospesialisten, så får man se hvor tregt de klarer å få det avgåre.. Har bilen på storservice idag, så pengene begynner å skrante.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 neineinei.. du får si hvordan det blir da! hvilken forsterker bestillte du? bilradiospesialisten pleier og være ganske ok på sending. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Den billigste.. Ble dyrere enn antatt på verkstedet.. Endret 19. juli 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har en helt standard Golf 3, vurderer å montere litt mer anlegg, men vet ikke helt hvor jeg bør dra kablene bakover (strøm og signal)... Noen forslag til hva som er best? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Hos meg ligger det under listene under dørene, så kommer det opp under baksetet, så videre til bagasjerommet hvor forsterkeren er montert på seteryggen. Ganske praktisk. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Strøm og signal på hver sin side, høyttalerkabler i midten eller sammen med signalkablene. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hos meg ligger det under listene under dørene, så kommer det opp under baksetet, så videre til bagasjerommet hvor forsterkeren er montert på seteryggen. Ganske praktisk. 5163167[/snapback] Dette jeg lurte på, altså hvor kablene bør legges i en Golf 3. Har ikke tatt meg tid til å demontere hele bilen for å finne best mulig sted Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Jepp. Og det Jalla sier med at strøm og signal på forskjellig side er vel ganske greit å ta med. Har det slik i min også.. En kamerat har et opplegg i sin Golf 3 som ikke er helt 100%, så der høres det ut som en symaskin inni bilen når han gir gass.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå