rasputin_g Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) i går var psu'en min gått føyken. tilsynelatende uten grunn, men den bare surrer og piper, greit nok, den er innenfor garanti. så jeg prøvde i dag med en ny psu, da starter maskinen min opp men skjermen forblir svart. disker, drev og vifter går som normalt, men det virker ikke som maskinen begynner å boote, diskene begynner hvertfall ikke å lese. maskinen lar seg heller ikke slå av ved å holde inne power-knappen i 5 sek, jeg må skru av med bryteren på selvet psu'en. reserve-psu'en er litt svakere, så jeg prøvde å plugge ut unødige disker og har tatt ut overflødige kort. fremdeles ikke noe resultat. sannsynligvis er det hk'et som har tatt kvelden.. da jeg ikke har et i reserve er det litt vanskelig å sjekke. det KAN selvfølgelig være noe annet, men igjen, vanskelig å si. det første som slo meg var at det har vært overspenning, men vi har 2 andre pc'er i huset som fremdeles fungerer.. i tillegg har jeg overspenningsvern på den ødelagte men de to andre står plugget rett i veggen. noen som har noen tips? da jeg ikke har tilgang på et reservehk får jeg ikke sjekket om teorien min stemmer. Endret 18. juli 2005 av rasputin_g Lenke til kommentar
sandman Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Prøv å nullstille CMOS, pleier å funke. Som regel ved å sette jumperen i en annen posisjon eller ta ut batteriet å la det være ute en god stund før du setter det i på nytt. Se i manualen til HK (om du har den) hvordan du skal gå frem, det står sikkert der. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 nullstill cmos. Fungerer ikke det kan det hende PSU'en dro med seg en eller flere komponenter i døden. Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 nå har jeg forsøkt å bytte både HK og RAM, men fremdeles samme problem. er det mulig at skjermkortet eller CPU har gått dukken sammen med PSU, uten at HK har blitt ødelagt? Lenke til kommentar
Quezni Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er det noen ekstra strøm intak til cpu? jeg fikk nemlig samme problem med mitt nye hovedkort og cpu. problemet var da at cpu ikke fikk strøm og jeg hadde glemt å plugge i en kabel. da funket alt fint. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) @trådstarter: Har det skjedd noe? Har samme PSU og samme problem som deg, som nevnt i en annen tråd, er litt nervøs for at hele systemet mitt også skal ha knelt. Endret 27. juli 2005 av Olaaaaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå