Gå til innhold

Hjelp til dothan oppsett

Anbefalte innlegg

Vett ikkje om eg ska kjøpa noe nå, men eg har ikkje hatt ein Intel CPU siden min Intel Celeron 466 ( R.I.P ) har kun hatt AMD siden det. Trenger derfor hjelp fra folk som vet litt om hovedkort til Intel CPU. Leser flere steder nå om Intel's dothan CPU, som overklokker ekstremt bra. Tenker derfor på kjøpe meg HK,CPU og minne til et dothan system slik at eg kan leke litt. Men eg har ingen peiling på hk til CPU.

HK'et må ha PCI-e, siden minnekontrolleren ikkje er intigrert i CPU som hos AMD så kan vell både DDR1 eller DDR2 brukes, HK'et som begrenser dette regner eg med? Har vannkjøling som skal brukes.

CPU

Konverter

Minne og HK må eg få hjelp til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er ingen tvil om at Dothan er en ekstremt rask prosessor, som overklokker meget bra.

Her er mitt forslag til oppsett:

HK: Asus P4GD1 Dette hk har pci ex slot men er vanskelig å finne.. det finnes et hk til på markedet som har pci ex men husker ikke hva det heter.. sjekk asus sine sider..

Ikke glem CT adapter..

CPU: Dothan 750 (Pentium M 750)

Minne: Her bør du prøve å få tak i noe gammelt BH5 minne, eks TwinMOs med winbond chips, Crosair XMS 3200LL V1.1 e.l

Resten kan du velge fritt...

Når det kommer til vannkjøling er dette lite poeng i da denne cpuen utvikler lite varme, og følgelg vil ikke vann øke frekvensen i den grad at det er vits i.. Hvis du allikevel ønsker å bruke vann.. så passer Zalman sin cpu blokk perfekt uten modding... Har studert dette litt, og min konklusjon er at alle andre løsninger trenger modding..

Et godt tips er å bestille en BitsPower cpu vifte (120MM) fra Komplett.no, for så å bruke Zalman festestenger opp ned i festebraketten.. Dette fungere like godt som vann..

Lykke til!

Dothan er skikkelig morro!!

Lenke til kommentar

Takk for svar! Har allerede tilgjengelig vannkjøling og da gidder eg ikkje å bruke luftkjøling. Konverteren har eg huska, men vett du ko mye spenning HK'et kan gi på minnebrikkene? Eller må det handles en OCZ booster inn også?

Komplett har jo PC3500 Twinmos brikker som skal være flotte BH-5 brikker. Må en ta CPC slik at en får 2T eller er det mulig å kjøre 4brikker (2GB :thumbup: ) på 1T ?

Edit: Var ikkje lett å finna det HK'et. Ingen som har det inne, men haster uansett ikkje. Kan hive ut en annonse på bruktmarkedet om eg ikkje finne noe.

Edit2: Liker forresten dothan høy fsb? 300MHz++ Har noen TCCD brikker som klarer det, men eg vett ikkje ka som er mest fordel å ha BH-5 med stramma timings eller TCCD med 300++, noen tips?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...