Gå til innhold

Kan noen forklare meg forskjellen-Pixma MP760/780

Anbefalte innlegg

Jeg har seriøse planer om kjøp av multiskriver, men har høye krav til kvalitet. Etter litt research havner jeg på Pixma. I butikken fikk jeg en rask demonstrasjon på Pixma MP760. Sjekket litt mer på nett etterpå og kom over MP780, som av en eller annen grunn, som jeg ikke forstår er billigere. Funksjonenne er stort sett de samme, og etter min logiske fatning skulle MP780 være nyere. Jeg har sjekket på nettsiden til Canon. På MP760 står det 48 bit fargedybde. På MP780 står det 48/24 bit fargedybde. Er det da dårligere?

Her er dataene for de to printerne, hentet fra Cannons nettisde (dansk):

PIXMA MP760

PIXMA MP760 kombinerer standalone-fotolaboratoriumfunktioner med hurtig print, kopiering og scanning. Unikke fordele omfatter en brugervenlig LCD-farveskærm og integreret FAU (Film Adapter Unit).

Features

Print: 4800 x 1200 dpi, FINE-teknologi, mikrodyser med 2 pl blækdråber

2,5" LCD-skærm

35 mm FAU (Film Adapter Unit)

Direkte print fra hukommelseskort og PictBridge-kompatibelt kamera

Op til 25 sider/min i sort/hvid og 17 sider/min i farver

Single Ink med ContrastPLUS

CCD-scanner: 2400 x 4800 dpi, 48-bit

Det komplette multifunktionelle fotolaboratorium

Dit standalone-fotolaboratorium

PIXMA MP760 er det ultimative tids- og pengebesparende værktøj: Den fungerer både som et smart standalone-fotolaboratorium og som en kompakt og komplet multifunktionsmaskine. Du kan printe fotos direkte fra hukommelseskortet eller et PictBridge-kompatibelt kamera eller videokamera uden brug af en computer. Du kan også printe fotos direkte fra 35 mm film og monterede dias. Eller du kan lave flotte kopier af din fotosamling.

Behændig LCD-farveskærm

Den brugervenlige 2,5" skærm gør det nemt at betjene alle funktioner på maskinen. Få vist og beskær billeder fra alle populære hukommelseskort og scannede film - eller korriger farver i falmede billeder. Få vist billeder som et diasshow eller et indeksark, og producer print til kant og på begge sider.

Scanning af film og fotos

Den integrerede FAU (Film Adapter Unit) scanner op til 6 x 35 mm film eller 4 x 35 mm monterede dias (positive og negative) ved en høj opløsning på 2400 x 4800 dpi optisk og 48-bit farvedybde (ind/ud). Når du scanner gamle fotos, kan støv og ridser fjernes automatisk. Du kan spare endnu mere tid ved at scanne flere fotos på én gang med multifotostatussen - det sker ved hjælp af en USB 2.0 Hi-Speed-interface til hurtig overførsel af data mellem PIXMA-enheden og computeren.

Hurtigt fotoprint i høj kvalitet

Canons FINE-printhoved anvender mikrodyser til at udskyde bittesmå blækdråber på 2 pl på siden med stor præcision. ContrastPLUS 5-farveblæksystemet har en ekstra farvestofbaseret, ægte sort fotoblæk for at tilføre ekstra kontrast og farvedybde til dine fotoprint. Få glæde af hurtigt print og kopiering til kant i formaterne 10 x 15 cm, 13 x 18 cm og A4. Eller print dokumenter ved op til 25 sider/min i sort/hvid og 17 sider/min i farver.

Kraftig software medfølger

Med MP Navigator-softwaren får du en enkel og nem brugergrænseflade, som sammenkæder alle PIXMA-funktionerne med computeren. Easy-PhotoPrint er med til at producere flotte print til kant i tre nemme trin, og med CD-LabelPrint kan du nemt printe direkte på din cd/DVD.

Avanceret og økonomisk

Produktive funktioner omfatter dobbelte papirbakker og en indbygget duplexenhed. Hver af de fem transparente blæktanke kan udskiftes separat, når de er tomme. Det sparer penge og skåner samtidig miljøet. Enheden er desuden kompatibel med de mest udbredte Windows- og Macintosh-operativsystemer.

PIXMA MP780

Med de stilfulde konturer og den smukke finish sparer Canon PIXMA MP780 dig tid og gør dit arbejde lettere, idet den samler exceptionelt fotoprint, fax, scanning og kopiering i én avanceret maskine.

Features

Fotoprint, scanning, fax, kopiering, direkte print fra kamera

FINE-fotoprintkvalitet: 4800x1200 dpi, ContrastPLUS

Op til 25 sider/min i sort/hvid og 17 sider/min i farver

33,6 kbps faxmodem

Print og kopiering med duplex og til kant

35-siders automatisk dokumentfremfører, dobbelte papirbakker

CCD-scanner: 2400x4800 dpi

Canons ultimative allround multifunktionsmaskine

Spar på omkostningerne, og spar plads

Canons elegante PIXMA MP780 passer til selv det mindste skrivebord eller på en hylde. Du får høj produktivitet i en kompakt alt i én-enhed. Du sparer mange penge på indkøb af udstyr, og du får samtidig fremragende farveprint, fax, scanning og kopiering. Derudover sparer du endnu flere penge og skåner samtidig miljøet, da hver af de fem gennemsigtige blæktanke kan udskiftes separat, når de er tomme.

Hurtigt print og kopiering

Du bliver yderst produktiv med print og kopiering med hastigheder på op til 25 sider/min i sort/hvid og 17 sider/min i farver. Du får hurtig print og kopiering til kant i formaterne 10 x 15 cm, 13 x 18 cm og A4. Eller du kan bruge din PIXMA som en praktisk standalone-kopimaskine.

Professionel fotokvalitet

Den unikke ContrastPLUS-teknologi giver stor farvedybde og kontrast med en ekstra farvebaseret sort blæk, som giver fotoprint med klare og dybe farver. Canons FINE*-printhoved sikrer, at alle detaljer gengives perfekt. De små mikrodyser udskyder 2 pikoliter blækdråber med stor præcision, så du får en printopløsning på 4800 x 1200 dpi.

* Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering

Hurtig fax

Et Super G3-modem overfører fax hurtigt med op til 3 sekunder pr. side*. Hvis du faxer detaljerede dokumenter, sikrer Canons UHQ-teknologi (Ultra High Quality), at alt bliver gengivet tydeligt. Den 250-siders store hukommelse* sikrer, at alle indgående faxer bliver gemt forsvarligt med henblik på senere print, hvis papir eller blæk slipper op.

* Baseret på ITU-T Standard Chart No. 1

Hurtig og enkel scanning

En CCD-sensor giver en høj dpi-opløsning på 2400 x 4800 med ægte 48/24 bit farvedybde, der sikrer maksimal detaljegrad i dine billeder. Ved hjælp af USB2.0 Hi-Speed-grænsefladen kan du hurtigt overføre data mellem din PIXMA og din pc. Og du kan scanne flere fotos på én gang i multifotoscanning.

PictBridge-kompatibel

Print fotos direkte fra kameraet uden brug af en pc. Det er hurtigt, og det er nemt. PIXMA MP780 understøtter PictBridge, som er en universel standard til direkte fotoprint fra alle kompatible digitale kameraer og videokameraer*.

* Understøtter også Canon Bubble Jet Direct

Avancerede funktioner

Med funktioner som en 35-siders automatisk dokumentfremfører, dobbelte papirbakker, direkte print på CD-R/DVD og en automatisk duplexenhed til print på begge sider af papiret kan du holde produktiviteten i vejret. Den store baggrundsbelyste LCD-skærm og den brugervenlige software sikrer nem betjening. PIXMA MP780 er desuden kompatibel med de mest udbredte Windows- og Macintosh-operativsystemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg tok akkurat en telefon til Canon Norge. Pixma 760 scanner dias. Det gjør ikke 780. Derimot har 780 faks, men ikke 760. Diasen er viktigst for meg, og faksen kan jeg bruke likevel med scanneren og et faksprogram.

Lenke til kommentar

Pixma 780 ble lansert før Pixma 760. Pixma 760 erstatter Pixma 750, som var lik med 780, bare uten faks. Pixma 760 har en noe bedre printer, og noe bedre skanner.

Pixma 730/750/780 er alle basert på IP4000-printeren. Jeg vet ikke hvilken printer Pixma 760 er basert på. :)

Lenke til kommentar

Det står at printeren er basert på ip 4000, men det kan jo også bety at det er en ip3000 for alt jeg vet. Skrivehodet har jeg lest skal være det samme som på ip4000.

Hvordan fakser man med et faks program?

Må man ha telefonlinje?

Hvilket program bruker du?

:)

Lenke til kommentar
Det står at printeren er basert på ip 4000, men det kan jo også bety at det er en ip3000 for alt jeg vet. Skrivehodet har jeg lest skal være det samme som på ip4000.

Feil. IP 3000 bruker 4 patroner, IP 4000 bruker 5. I tillegg til de fire vanlige har du en ekstra sort patron, med ikke-pigmentert sort blekk. (Dvs. minner mer om mørkegrått...)

Lenke til kommentar

Ser bra ut ja. og bruker jo mindre grunnflateareal enn både en scanner og en printer. Første pcproduktet som samboeren min har betegnet som nydelig. Jeg er kjempefornøyd i allefall. Det eneste jeg kanskje kunne styrt meg for er ocr programmet som ikke er fullversjon. Skulle gjerne hatt noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...