yasiris Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har asus a8n-sli D var ein dag kor eg festa hk mitt på kabinettet med ni skruer ( d sto i manualen) . Fikk ikke starte hk (kortslutning). Ringte te leverandør, han sa at jeg skulle prøve å ta av skruene.... jorde d og BOOOm.... d funka... Hvorfor skjedde d en kortslutning? Var d pga skruene ?? Bruker plastikk dingser nå Lame Kan jeg eventuelt gjør noe med kabinettet slik at jeg kan bruke skruer? Trenge litt hjelp Takk Lenke til kommentar
GA Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Husket du å bruke avstandstykker når du skrudde i? Hvis ikke, pris deg lykkelig at ikke alt gikk i filler! Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du kan jo bruke gummiringer (o-ringer), eller noe annet mellom hovedkortet og skruene........ Da unngår du hvertfall kortslutning. Har aldri vært borti problemet selv, men broderen har fått ødelagt et hovedkort på denne måten. Han brukte "gaffatape" på hele flaten i kabinettet der hovedkortet kunne komme i kontakt med kabinettet. Problemet hans var ikke skruefestene, men at selve hovedkortet fikk kontakt med kabinettet en eller annen plass. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Husket du å sjekke at avstandsstykkene passet med hullene i hovedkortet ? Er du i tvil, kan du fjerne alle avstandsstykkene, og legge hovedkortet på plass i kabinettet slik at det passer med braketter og skjermkort/pci slots, og så merke gjennom alle hullene med en sort tusj. Da vil du se hvor avstandsstykkene skal monteres på hovedkortplaten i kabinettet. Hvis du har kontroll på dette, så er det jo bare å gratulere :-) Det jeg ville gjort da var å tatt strømforsyningen ut av kabinettet, og prøvd å starte, evt. prøvd en annen forsyning. Endret 18. juli 2005 av Karamell Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg