fxwz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hvis jeg bestiller en mobiltelefon, bruker den noen dager, og kommer frem til at jeg ikke vil ha den, kan jeg da benytte meg av angreretten? Spørr om dette fordi mshop har sagt følgende: Dersom varen er tatt i bruk av kunden kan ikke angreretten påkreves. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Angreretten er jo nettopp fordi kunden skal ha retten til å prøve varen og deretter eventuelt angre på kjøpet. Du kan fint teste varen, så lenge varen er som ny kan du benytte angreretten. Lenke til kommentar
Silky Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Angrerett betyr at du har rett til å angre kjøpet og sende varen tilbake innen 14 dager etter at du har mottatt den. Du må selvsagt ikke bruke varen i den tiden. Ung.no Varer som er forseglet av selger Ved kjøp via Internett, postordre eller TV-shop har selgeren adgang til å forsegle lyd- eller bildeprodukter (f.eks. CDer og videofilmer), samt datamaskinprogram, med den følge at angreretten må anses tapt dersom du bryter forseglingen, selger må imidlertid opplyse om dette klart og tydelig på forseglingen, hvis ikke, vil du kunne angre innen 14 dager uavhengig av om forseglingen er brutt. Forbrukerportalen Endret 18. juli 2005 av Silky Lenke til kommentar
zarz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Gjelder dette alt? Den gjelder vel f.eks ikke på pc'er .. ? Som er brukt en dag.. EDIT: Fra ung.no: "Angrerett betyr at du har rett til å angre kjøpet og sende varen tilbake innen 14 dager etter at du har mottatt den. Du må selvsagt ikke bruke varen i den tiden. Et angreskjema skal følge med varen!" Endret 18. juli 2005 av zarz Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du kan jo kjøpe en på elkjøp, bruke den i 29 dager og levere den inn igjen den 30 dagen og si du ikke var fornøyd. Du får tilbake alle pengene. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Slik jeg vet kan du bruke varer kjøpt på nettet, og benytte deg av angreretten på tross av dette. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Slik jeg vet kan du bruke varer kjøpt på nettet, og benytte deg av angreretten på tross av dette. Men varen må vere i tilnærnmet lik stand som når du mottok den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå