Gå til innhold

Et ørlite problem med ATI Radeon X800XL


Zodux

Anbefalte innlegg

God dag!

Jeg har idag fått innhentet et helt nytt ATI Radeon X800XT og er meget godt fornøyd med ytelsen i HL2, har ennå ikke testet det i noen andre spill, men det er ikke dette som er saken, så her er den:

 

Jeg starter opp PCn min og det går helt fint, driver er installert (Omega 2.6.42 basert på ATI Catalyst 5.7). Men, når jeg kommer inn i Windows finner Windows et nytt ukjent legeme som etter hva jeg har forstått skal være skjermkortet, for når jeg prøver å gå inn på innstillingene for skjermkortet i selve windows (Altså via egenskaper ved høyreklikk på skrivebordet eller Display via kontrallpanel om du vil), så låser maskina seg helt.

 

Jeg har tenkt ut to mulige årsaker:

 

- Jeg har Servicepack 1a, som muligens er noe for gammel til å se skjermkortet riktig. Så det er kanskje mulig at jeg må installere SP2, noe jeg vil unngå å gjøre siden jeg missliker denne pakken.

 

- Gammel CMOS (BIOSdriver). Må muligens oppgraderes, noe jeg ikke får gjort siden sidene til ABit syntes å være nede for øyeblikket.

 

Høres disse to\en av disse sannsynelige ut? Eller er det mye sannsynelig at det er noe annet som gjør det?

 

(Skjermkortet bruker ekstern strøm, men siden jeg får spillt uten problemer, så er nok ikke at det ikke er strøm nok eller at noe er koblet feil. Eller er det?)

 

Hovedkort: ABit IC7

 

Takk for all hjelp jeg kan få! :)

 

Mvh.

Zodux

Endret av Zodux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...