Gå til innhold

Opeth - Noen andre som er frelste?

embark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo mer dere snakker om Opeth, jo mer får jeg lyst til å høre om det er no bra...Og det høres ut som er er litt som Tool, vokalist som kan skrike ut og samtidig ha den vakreste vokalen ever. Likner det på Tool eller er jeg på jordet?

Nja....

Noen likheter har de nok, begge er jo prog metal. Men sånn spesielt like vil jeg ikke si at de er, stemmen til Åkerfelt(vokalisten i Opeth) minner mer om Pink Floyd(Når han ikke skriker, når han skriker så skriker han skikkelig. Tenk death metal)

LarsP: Isj, Opeth er genialt all the way! Dessuten "sinnamodus", synes ikke de alltid er så sinte selv om sangen er aggresive. Jeg vil nok heller si at de er mer triste, selv om sanger som Master's Apprentice helt klart er sinna-sanger.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jo mer dere snakker om Opeth, jo mer får jeg lyst til å høre om det er no bra...Og det høres ut som er er litt som Tool, vokalist som kan skrike ut og samtidig ha den vakreste vokalen ever. Likner det på Tool eller er jeg på jordet?

Selv synes jeg de ligner kraftig på In Flames.

Liker best de rolige sangene dems. De tunge er litt slitsomt å høre på, da jeg heller hopper over til Dimmu, Bodombarna eller mange flere.

Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig at Åkerfeldt aldri leser forrige innlegget. In flames er glad metal. (Ikke noe vondt om det forøvrig. Liker In Flames også. De er helt rå live og vokalisten er en charisma av en annen verden.). Arrangementene til Opeth, følelsen, vokalen, lyden er i en helt annen sjanger enn In Flames. Hvordan syns du de minner om In Flames egentlig? Liker som sagt begge deler, men de er milevis fra hverandre musikalsk. In flames har fengende melodier og enkle tunge grunnriff med nedstemte gitarer. Opeth er prog med arrangementer og stemmeføring som jazzmusikere bare kan misunne de.

Endret av festhk
Lenke til kommentar

Opeth er bra det. Er ikke helfrelst, men har et par kamerater som er det og jeg har dermed hørt på opeth et par år.

Demon of the fall, Dirge for november, Face of Melinda, A Fair Judgement, Black Rose Immortal (min favoritt), Advent, Master's Apprentice, Serenity Painted Death og The Leper Affinity er knallsanger (ble et par der ja).

Skal se Opeth og Behemoth på Hole in the Sky her i bergen i slutten av august.

Lenke til kommentar
Haha, det var da også en kombinasjon? =P

Kommer litt flere band enn bare de to da ;)

Anathema

Audiopain

Bömbers

Behemoth

Blood Red Throne

Enslaved

Gehenna

High on Fire

Lamented Souls

Malsain

Manngard

Nile

Obituary

Opeth

Ragnarok

Sahg

Sodom

Sulphur

Taake

Tsjuder

Vesen

Lenke til kommentar

Nei liker ikke opeth. Syns rett og slett at de er kjedelige. Jeg liker band som ligner på opeth og band opeth fans liker. Veldig merkelig at jeg ikke liker opeth, men slik er det bare. Foretrekker heller Novembre. Anbefaler de til alle opeth fans. De spiller også prog death metal, men gjør det mye bedre enn opeth imo.

Lenke til kommentar
Noen som hører på Opeth her?

ikke jeg

Det trengte vi virkelig å vite, særlig uten at du sier hvorfor. (fks. Other sier hvorfor, da blir det hele mer interessant...)

Oter: Nja, synes ikke de lignet SÅ mye egentlig. Forøvrig vil jeg heller si at Opeth spiller progressiv metal, det er bare vokalene som kan kalles death, har aldri hørt et eneste deathmetal aktig riff i musikken deres. Blastbeats er det heller lite av også...

EDIT: Har ikke hørt såå mye av det gamle materialet deres, så kan ikke si så mye om det. Vil også si at Opeth har en del doom i seg...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...