LG_91 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Hei Jeg lurer på hvordan man overklokker? Hviket program man bruker og slike ting. Og hva jeg bør tenke på? Og til slutt lurte jeg på hva jeg kunne få ut av min 3500+ Winchester: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23729 På forhånd takk Endret 18. juli 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du bruker ikke noe program, men derimot BIOS. Se etter FSB eller Multiplier FSBxMultipler=Prosesspor hastighet (i ditt tilfelle er det 2,2ghz). Hvis 3500+ din er en bra klokker så kan du kanskje få den opp i 2,4-2,6ghz. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 OK, men burde jeg bytte CPU vifte? isåfall, noen tips? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Se hvor langt du kommer med Boxed vifta først, men skal du virkelig overklokke må du ha skikkelig ordtlig kjøling og god RAM. Klokk til det blir ustabilt med f. eks Prime95. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 ok, la oss si att jeg virkelig skall overklokke (er enda ikke helt sikker) men hvordan CPU vifte burde jeg såfall sette på? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Flyttet fra Hardware-CPU/Prosessorer Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 ok, la oss si att jeg virkelig skall overklokke (er enda ikke helt sikker) men hvordan CPU vifte burde jeg såfall sette på? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Prøv å bruk den kjøleren og vifta som fulgte med, når du føler du vet hva du holder på med, vurder en større/bedre kjøler. Du trenger forresten heller ikke god RAM for å klokke denne prosessoren langt. Les litt guider på nettet, det er mange gode nybegynner-guider for AMD64 prosessorer og hovedkort likeså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå