Gå til innhold

Sveis av finne

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en mariner 135, greide det utrolige å møte på moder jord her om dagen.

Byttet aksling og slikt selv, men nå lurer jeg på noe ang sveis av ny finne.

Kjøpt meg ny finne.

Er det best å sveise med innmat (akslinger og drev) inne i undervannshus eller er det best å ta det ut ?

Tenker da på hvis jeg tar innmaten ut om ting vil slå seg og umulig å få på plass igjen eller om det er mer riski å sveise med innmaten inne i, tenker da på paknigner og slikt.

Nei, det er ikke jeg som skal sveise ;) har en gammel ørn som skal sveise på plass, han har ikke noe erfaring med båt men enn ca 40 år med aliminiumssveising ellers fra industri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Jeg ville tatt ut innmaten.

Simringer, O-ringer og eventuell olje og fett kan begynne å brenne/smelte.

Er i tillegg jordinga til sveiseapparatet satt feil, kan lagre føre strømmen, og da brenner dem seg fast.

Lenke til kommentar

Hei igjen! Takk for det moderator! :)

Nå har fått sveiset på plass finn på motoren og den ble så bra at man ikke kunne se at det har blitt gjort noe med den.

Til dere som er intressert i å vite hvordan man gjør det så skriver jeg det her.

Innmaten skulle være inne i, det var stor fare for at undervannshuset skulle slå seg. Oljen skulle også være inne i, denne kjøler huset ned. :)

Fikk ikke vite mer detaljer pr dags dato:)

Hvis noen skulle være så uheldig og bor i østfold vil jeg anbefale Sarpsborg Propellservice til å gjøre jobben, meget dyktige folk som gjorde hele jobben på en dag:)

600 kr for å sveise på finnen.

Hvis noen lurer på noe mer så skal jeg få mer informasjon hvis noen ønsker dette.

Lenke til kommentar
Innmaten skulle være inne i, det var stor fare for at undervannshuset skulle slå seg. Oljen skulle også være inne i, denne kjøler huset ned. :)

Ja oljen kjøler sålenge den er kald nok, men når den blir for varm kan ting bli spennende.

Kan ikke oljen slippe ut, smeller det til slutt.

Men er jo bra at du fikk fikset det. :)

Lenke til kommentar

sant nok ;)

Kan bli funny funny, men hvorfor skal man ta ut oljen når man er ferdig? ;)

Men det blir ikke så varmt, de la også våte kluter og lignende over huset og byttet disse under sveising så det skulle ha en nogelunde kjølig temp... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...