Kenny Bones Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hei! Er på utkikk etter leilighet i Trondheim. For meg og madammen. I år har vi bodd cirka midt i byen og vi har funnet ut at det ikke er så viktig å bo der. For vi er ikke så mye ute på byen osv. Derfor ville jeg ha satt pris på alle svar om en leilighet rundt omkring i Trondheim et sted om noen tilfeldigvis vet av. Vi har vel råd til maks 6000 i husleie da, men helst 5-5500. Og det MÅ være isolert! (ha hutret og fryst i hele år!) Thanks for alle svar! Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hvor mange kvadrat ca? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg vet ikke om noe nå, men vil bare spørre hvor i byen dere kunne tenke dere å bo? F.eks i nærheten av der en av dere eller begge jobber eller studerer? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Den leiligheten vi har nå er i underkant av 50m2, men den er satt sammen så dårlig, så det tilsvarer kanskje noen og førti kvadrat. Vi går begge på skole/jobb på Ringve Videregående ved Lade, men på grunn av at det er sånn at studenter må bo 6 km fra skolen for å få busskort vil vi gjerne bo et stykke unna. Det første vi tenkte på var kanskje Byåsen eller noe sånt. Eller kanskje mot Tempe/Lerkendal og helt bort til Tiller. Selv mener jeg Tiller blir litt for langt unna, så jeg stemmer ihvertfall for Byåsen! Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Det burde være 6km fra Ringve til Moholt..? (oppe ved Strinda) Endret 18. juli 2005 av Knut.ea Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Det burde være 6km fra Ringve til Moholt..? (oppe ved Strinda) Jeg er ganske sikker på at det er avstand langs vei de regner og ikke luftlinje. (6km langs vei er alltid kortere på kartet enn 6km i luftlinje) Men her er i hvertfall et kart fra gule sider som jeg har tegnet opp en sirkel med 6km radius på. (luftlinje selvsagt) Tempe, Lerkendal, Nardo, Moholt og sentrumsnære deler av Byåsen er litt innenfor 6km luftlinje, så det spørs egentlig hvordan veiene går. Hvis det er kronglete veier så kommer du nok innenfor 6km grensa, hvis det er veldig rette veier så kan det hende at du akkurat ikke får busskort. Endret 18. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Høres ut som du skal ta kontakt med Frost eiendom om leie på tempe. Har bodd der i over 1 1/2 år før jeg kjøpte meg leilighet. Har de noe som er i prisklassen din så kan det sies at alle leilighetene der har sentralvarme og strøm inkludert i husleien. Eneste er at de leilighetene er såpass ettertraktet at frost har hatt ventelister på dem. Ellers så er det jo bare å se på finn.no eller udressfeabifen (adressavisen). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Vi har en leilighet et sted som heter Singsaker eller noe. 60 kvadrat. Kan sjekke hva vi leier den ut for, er noen som bor der nå, men tror den vil være "fri" fra august. Er det interresant? Isåfall kan jeg sjekke nærmere. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Det står 2 leiligheter tomme i Mørlenda 15 på ca. 45m2. Leies ut av Nidaros Eiendomsutvikling. Husleia er på ca. 6000.- + strøm. Telefonnummer får du ved å kontakte meg på PM. Endret 18. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Langs vei er alltid kortere enn luftlinje *host* Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 http://finn.no/finn/realestate/lettings/br...c=1121708415724 her brude det jo være noe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Langs vei er alltid kortere enn luftlinje *host* Huff, det var litt av en logisk brist. Skal fikses. Edit: Fikset til: "6km langs vei er alltid kortere på kartet enn 6km i luftlinje" Endret 18. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sånne kort regnes etter luftlinje... Lenke til kommentar
Togo Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Bare sånn til ettertanke: Jeg kjenner en del som går ved Ringve og bor på Tiller (gjør det selv), og de må stå opp fryktelig tidlig hver dag for å dra hjem, samt at de må skifte buss i Munkegt. Selv om du sparer penger ved å få et gratis busskort må du regne med en time med buss hver dag. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Fikk ordnet leilighet i går. Byåsen rett ved Videregående Skolen. Går helt greit egentlig fordi vi bor rett ved busstoppen. Dessuten er det jo nesten ikke lyskryss ned mot Ila. Tiller ville ha blitt litt for langt egentlig vil jeg tro. Men takk for all hjelpen uansett! Hadde egentlig ikke ventet særlig respons. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Bare sånn til ettertanke: Jeg kjenner en del som går ved Ringve og bor på Tiller (gjør det selv), og de må stå opp fryktelig tidlig hver dag for å dra hjem, samt at de må skifte buss i Munkegt. Selv om du sparer penger ved å få et gratis busskort må du regne med en time med buss hver dag. 4522409[/snapback] hvem da? (av rein nyssgjerrighet bare, pga. går der selv) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Med det samme denne tråden er oppe: har noen av dere peil på hvor man burde spørre for å skaffe seg leilighet i nærheten av NTNU ? Skal mest sannsynlig studere datateknikk der til neste år.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 NTNU er delt i to hoved-deler. Pass på at du ikke får leilihget i nærheten av NTNU-Dragvoll for da blir det lang vei til datateknikk som ligger på NTNU-Gløshaugen. Studentbyene kan være et fint sted å starte. Der får man veldig lett kontakt med andre og har kort vei til mye festing og sosialt og 100 Mbit/s internett. Når man blir lei av festing og vil bo litt roligere kan det være greit å flytte til en privat leilighet. På studentbyene lønner seg seg å sette seg opp på ønskeliste veldig tidlig så man får plass. Aktuelle plasser å søke etter leiligheter kan være www.hybel.no eller hvis du er en rolig ikkerøyker og vil bo privat: Sette inn en annonse i adresseavisen. Det lønner seg også å være litt tidlig ute på det private markedet. De beste leilighetene blir som regel kapret allerede i mai med innflyttingsdato 1. juli (ofte flytter folk ut i løpet av juni). Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Til trådstarter: Brorsan skal flytte ut fra en sokkelleilighet i Kringsjåveien ved Lerkendal til sommeren, men den er antakelig litt større enn den dere er på jakt etter, de bodde 3 stk. i den... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 NTNU er delt i to hoved-deler. Pass på at du ikke får leilihget i nærheten av NTNU-Dragvoll for da blir det lang vei til datateknikk som ligger på NTNU-Gløshaugen. Studentbyene kan være et fint sted å starte. Der får man veldig lett kontakt med andre og har kort vei til mye festing og sosialt og 100 Mbit/s internett. Når man blir lei av festing og vil bo litt roligere kan det være greit å flytte til en privat leilighet. På studentbyene lønner seg seg å sette seg opp på ønskeliste veldig tidlig så man får plass. Aktuelle plasser å søke etter leiligheter kan være www.hybel.no eller hvis du er en rolig ikkerøyker og vil bo privat: Sette inn en annonse i adresseavisen. Det lønner seg også å være litt tidlig ute på det private markedet. De beste leilighetene blir som regel kapret allerede i mai med innflyttingsdato 1. juli (ofte flytter folk ut i løpet av juni). 5586873[/snapback] Takk så mye Hvordan er det med pris / kvalitet i studentbyer i forhold til privat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå