Mendel Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hei jeg har vurdert i det siste å installere Mandrake 10.1 på min maskin og kutte Windows helt, eneste problemet er at jeg er en gamer og bruker maskinen til spilling. Har selv vært borte i linux i skolesammenheng (Servicelektronikk: Data og Kontorsystem) og var veldig imponert av Red Hat 9.0 og Mandrake 10.0, har prøvd Debian hjemme, men det ble for avansert . Noen som kan anbefale noen gode programmer jeg kan installere for å kjøre windows spill? Jeg har tenkt å bruke Openoffice siden jeg kjenner den fra før og er fornøyd Takker for svar PS: Finnes det noen gode antivirus programmer til linux? Bare sånn i tilfelle Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 PS: Finnes det noen gode antivirus programmer til linux? Bare sånn i tilfelle Ja, det finnes, men ingen gode. Noen som kan anbefale noen gode programmer jeg kan installere for å kjøre windows spill? Cedega er en Windowsemulator. Liste over spill den støtter kan du se her for. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Cedega funker ok, men for hardbarka gamere som må ha det nyeste og beste av spill, er nok ikke Linux noe alternativ. Cedega har varierende resultater. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg er jo ikke akkurat en hardbarka gamer som er ute etter de nye spille med en gang de kommer ut, holder meg for det meste til et spill om gangen og gidder ikke å stresse med å skaffe nye spill med en gang de kommer ut Spiller for tiden World of Warcraft, noe den emulatoren støtter Ser å en del på japanske animeserier og skulle ha tak i en god spiller, vil VLC funke i linux? Har den på windows og er utrolig fornøyd med den Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Spiller for tiden World of Warcraft, noe den emulatoren støtter Ser å en del på japanske animeserier og skulle ha tak i en god spiller, vil VLC funke i linux? Har den på windows og er utrolig fornøyd med den VLC finnes i en nativ Linux-versjon. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ok, kult Blir bare mer og mer motivert til å forlate windows Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 BTW: Mandrake 10.1 er vel utdatert? Har vel kome ny Mandriva versjon? Eller? Slik at du veit det er RedHat 9.0 veeldig gamalt. Mandriva er sikkert eit bra val, men eg trur eg ville vald Ubuntu i staden Då får du i tillegg lettare hjelp her sidan mange brukar den distroen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) BTW: Mandrake 10.1 er vel utdatert? Har vel kome ny Mandriva versjon? Eller? Slik at du veit det er RedHat 9.0 veeldig gamalt. Nyeste versjon er Mandriva 10.2 LE. Endret 18. juli 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 BTW: Mandrake 10.1 er vel utdatert? Har vel kome ny Mandriva versjon? Eller? Slik at du veit det er RedHat 9.0 veeldig gamalt. Mandriva er sikkert eit bra val, men eg trur eg ville vald Ubuntu i staden Då får du i tillegg lettare hjelp her sidan mange brukar den distroen. Ok, får søke etter den da Ja er klar over at Red Hat 9.0 er veeeldig gammel Forgjengeren til Mandrake om jeg husker rett, vi hadde om det på skolen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Forgjengeren til Mandrake?? Neh. Red Hat eksisterar fortsatt, men kun mot betaling, og er retta mot bedriftar. Gratisversjonen av Red Hat heiter no Fedora (enkelt forklart), som er gratis. Endret 18. juli 2005 av objorkum Lenke til kommentar
zyp Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Fedora Core 1 er hva som ville blitt Red Hat 10. Når vi nå har Fedora Core 4 så sier kanskje det litt om hvor gammelt Red Hat 9 er. VLC oppsto vel først på Linux, og ble deretter portet til Windows, så at det finnes en Linux-versjon er vel ikke så rart. Andre gode avspillere er bl.a Mplayer (som også er portet til Windows) og Xine. Denne diskusjonen om Red Hat og anime minnet meg forresten på noe morsomt jeg kom over i en anime-serie. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Fedora Core 1 er hva som ville blitt Red Hat 10. RHEL 1? Redhat versjon <9 var vel ikke prøvekaniner slik som Fedora? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå