Gå til innhold

God Paladin Build?

Anbefalte innlegg

Er dette en god paladin build?

Målet med denne builden er å få en god pvp paladin som også fungerer bra i gruppe i pve. Dette skal være en Paladin som ikke skal stå i bakgrunnen å heale, men skal kjempe og tåle litt, samtidig som han healer seg selv og andre i gruppa.

-------------------

Saved Template

Class: Paladin

Level: 60

Holy Talents (9 points)

Spiritual Focus - 5/5 points

Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

Improved Holy Light - 3/3 points

Increases the amount healed by your Holy Light spell by 12%.

Illumination - 1/5 point

After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 20% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Protection Talents (10 points)

Improved Devotion Aura - 5/5 points

Increases the armor bonus of your Devotion Aura by 25%.

Toughness - 5/5 points

Increases your armor value from items by 10%.

Retribution Talents (32 points)

Improved Blessing of Might - 5/5 points

Increases the Attack Power bonus of your Blessing of Might by 20%.

Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points

Increases the damage you deal with two-handed melee weapons by 5%.

Improved Seal of the Crusader - 5/5 points

Increases the Attack Power bonus of your Seal of the Crusader and the Holy damage increase of your Judgement of the Crusader by 15%.

Deflection - 5/5 points

Increases your Parry chance by 5%.

Vengeance - 5/5 points

Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike.

Seal of Command - 1/1 point

Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds, causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time.

Level 30: 38 damage

Level 40: 53 damage

Level 50: 67 damage

Level 60: 82 damage

Conviction - 5/5 points

Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

Blessing of Kings - 1/1 point

Places a Blessing on the friendly target, increasing total stats by 10% for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale når du først har 9 poeng i holy treet så bør du skaffe deg Divine Favor (rever 11 poeng). Et gratis crit-heal er _veldig_ greit, både for PvE og PvP.

Ellers så er det vel mer eller mindre en typisk Retribution build, som er vel den mest brukte builden. Faktisk så har jeg nå på min pally en Retri-build. Jeg var holy specced før, som var ganske artig, men ville prøve noe nytt. Vurderer for tiden å gå over til Protection/Holy Build.

Uansett så ta å se litt på talentet Divine Favor, du vil ikke være foruten ;)

Lenke til kommentar

Hm, jeg kan kutte ut Seal Of Command siden jeg kommer til å bruke Seal Of Crusader.

Hm, må nesten kutte ut en på Protection om jeg skal få til Divine Favor:

Holy Talents (11 points)

Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

Illumination - 2/5 points

After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 40% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Divine Favor - 1/1 point

When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.

Protection Talents (9 points)

Toughness - 4/5 points

Increases your armor value from items by 8%.

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Vel, jeg vil heller anbefale å bruke Seal of Command som seal, der du heller kan judge med Seal of the Crusader for litt ekstra skade. SoC er rett og slett bedre enn SofC, fordi man får mye høyere burst dmg/dps.

Et forslag til build fra min side kan være:

Holy Talents (15 points)

# Spiritual Focus - 5/5 points

# Improved Holy Light - 3/3 points

# Illumination - 5/5 points

After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 100% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

# Revelation - 1/2 point

Reduces the cooldown of your Lay on Hands and Divine Intervention spells by 10 minutes.

# Divine Favor - 1/1 point

When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.

Protection Talents (0 points)

# None

Retribution Talents (36 points)

# Benediction - 5/5 points

Reduces the Mana cost of your Retribution spells by 15%.

# Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points

# Improved Seal of the Crusader - 5/5 points

Increases the Attack Power bonus of your Seal of the Crusader and the Holy damage increase of your Judgement of the Crusader by 15%.

# Vengeance - 5/5 points

Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike.

# Deflection - 5/5 points

# Seal of Command - 1/1 point

Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds, causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time.

# Precision - 3/3 points

Increases your chance to hit with melee weapons by 3%.

# Consecration - 1/1 point

Consecrates the land beneath the Paladin, doing 120 Holy damage over 8 seconds to enemies who enter the area.

Level 40: 192 damage over 8 seconds

Level 50: 280 damage over 8 seconds

Level 60: 384 damage over 8 seconds

# Conviction - 5/5 points

Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

# Blessing of Kings - 1/1 point

Places a Blessing on the friendly target, increasing total stats by 10% for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Ved bruk av denne builden kan du heale bra, få et gratis crit-heal hver 2. minutt, BoK (den beste Blessingen), SoC (beste dmg sealet), kurant crit-rate (får lett 15%+ med ok utstyr), AoE (som kan være nyttig i PvP og PvE) og 10 minutter lavere cooldown på LoH/Divine Intervention.

Du velger jo selvfølgelig selv hva du vil bruke poeng på og hvordan du vil spille. Dette er bare et forslag fra min side. Er vel den mest typiske paladin builden jeg foreslo, så du vil ikke være så unik.

Lenke til kommentar

Jepp, lykke til med valget :)

Mens vi er i sving med talent builds så kom jeg over denne builden mens jeg lekte med talent kalkulatoren:

Holy Talents (14 points)

# Spiritual Focus - 5/5 points

# Improved Holy Light - 3/3 points

# Illumination - 5/5 points

After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 100% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

# Divine Favor - 1/1 point

Protection Talents (26 points)

# Redoubt - 5/5 points

Increases your chance to block attacks with your shield by 30% after being the victim of a critical strike. Lasts 10 seconds or 5 blocks.

# Improved Devotion Aura - 5/5 points

# Toughness - 5/5 points

# Shield Specialization - 5/5 points

Increases the amount of damage absorbed by your shield by 25%.

# Holy Shield - 1/1 point

Increases chance to block by 30% for 10 seconds and deals 50 Holy damage for each attack blocked while active. Each block expends a charge. 4 charges.

Level 40: 65 damage

Level 50: 95 damage

Level 60: 130 damage

# Reckoning - 5/5 points

Gives you a 100% chance to gain an extra attack after being the victim of a critical strike.

Retribution Talents (11 points)

# Improved Blessing of Might - 5/5 points

# Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points

# Seal of Command - 1/1 point

I denne builden får man mye fra alle de forskjellige treene. Dvs SoC fra retribution, Holy Shield + Reckoning fra prot og ikke minst Divine Favor fra holy. Dette ser jo ut til å være en ganske fleksibel build, der man kan endre mellom 1h+shield og 2h etter situasjonen, samt kan heale kurant. Kjipe er at man får ikke noe top-tier talents, men man er i det minste ganske fleksibel ;)

Lenke til kommentar
Jepp, lykke til med valget :)

Mens vi er i sving med talent builds så kom jeg over denne builden mens jeg lekte med talent kalkulatoren:

I denne builden får man mye fra alle de forskjellige treene. Dvs SoC fra retribution, Holy Shield + Reckoning fra prot og ikke minst Divine Favor fra holy. Dette ser jo ut til å være en ganske fleksibel build, der man kan endre mellom 1h+shield og 2h etter situasjonen, samt kan heale kurant. Kjipe er at man får ikke noe top-tier talents, men man er i det minste ganske fleksibel ;)

Jeg valgte _akkurat_ den builden på min paladin for to dager siden. Er ikke helt ferdig med "treet" enda da (lvl56). Er fornøyd med den så langt :)

Jeg vil også nevne at vengance i Retribution, er ganske ubrukelig hvis du satser på et tregt 2h-våpen (3,6-4 spd). Når du critter, får du bare et slag i vengance-mode :S. Med et raskt våpen, critter du oftere, og er oftere i vengance-mode.

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg skal gå for denne builden, tror den kommer til å dekke mitt behov ;) :

Holy Talents (10 points)

Illumination - 2/5 points

After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 40% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Protection Talents (10 points)

Toughness - 5/5 points

Retribution Talents (31 points)

Improved Blessing of Might - 5/5 points

Benediction - 5/5 points

Reduces the Mana cost of your Retribution spells by 15%.

Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points

Improved Seal of the Crusader - 5/5 points

Deflection - 5/5 points

Seal of Command - 1/1 point

Precision - 3/3 points

Increases your chance to hit with melee weapons by 3%.

Consecration - 1/1 point

Consecrates the land beneath the Paladin, doing 120 Holy damage over 8 seconds to enemies who enter the area.

Level 40: 192 damage over 8 seconds

Level 50: 280 damage over 8 seconds

Level 60: 384 damage over 8 seconds

Blessing of Kings - 1/1 point

Lenke til kommentar
Jeg valgte _akkurat_ den builden på min paladin for to dager siden. Er ikke helt ferdig med "treet" enda da (lvl56). Er fornøyd med den så langt :)

Jeg vil også nevne at vengance i Retribution, er ganske ubrukelig hvis du satser på et tregt 2h-våpen (3,6-4 spd). Når du critter, får du bare et slag i vengance-mode :S. Med et raskt våpen, critter du oftere, og er oftere i vengance-mode.

Hehe, artig. Jeg tror jeg faktisk kommer til å re-specce til den builden i dag. :)

Sant det du sier med 2h og Vengeance. De 8 sekundene går altfor fort med 2h. :p

Lenke til kommentar

Takker :)

Her er mitt build:

Protection Mastery

Improved Seal of Fury

Holy Shield

Improved Seal of Justice

Toughness

Reckoning

Repentance

Improved Devotion Aura

Redoubt

Shield Specialization

Protection Total: 37

Holy Mastery

Spiritual Focus

Divine Favor

Illumination

Improved Holy Light

Holy Total: 14

Her har jeg alle skills på maks rank.

Dette gjør at jeg ved flere anledninger har måttet tanke i MC da vi hadde få krigere, og det har gått greit. Jeg healer ganske bra funker i det hele tatt veldig bra, synes jeg, i instancer og generell PvE. Jeg dreper ting litt sakte, men det er ikke så nøye for meg da jeg grinder veldig lite.

PvP derimot, der er jeg ikke så kjempesterk. Rogues vet jeg at jeg dreper lett, warriors til dels, avhenger av utstyr på de. Warlocks tar jeg som regel fordi jeg varer ut manaen deres, shamans klarer jeg av og til, det kommer an på hvor flink han/hun er. Av mages har jeg kun drept noen frostmager, ingen fire da de dreper meg for fort. Hunters tar meg om de holder meg unna, men har tatt noen av de også. Druids tar jeg som regel, men det blir veldig lange kamper :) Til sist har vi prester, de tar meg med Manaburn og fearsaken deres, også Mind Control har jeg fått pryl av.

Alt i alt, jeg liker buildet mitt godt, og funker bra til det jeg gjør, men snart får jeg nok http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17068 og da vil jeg klare meg en del bedre siden jeg gjør mye mer damage.

Paladins har noen ting som bør rettes på, men jeg liker min godt, og ser ikke på de som en ødelagt klasse.

Dette er hva jeg synes, men er åpen for diskusjon om det blir aktuelt :)

Endret av Doga
Lenke til kommentar

Nei, jeg tanker ikke fast i MC, men jeg gjør det om det er mangel på warriors, og jeg bruker denne faktisk: http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=811 av den enkle grunn at jeg ikke har funnet noe bedre enda egentlig. Driver en del i Dire Maul for tiden så jeg håper på å finne http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18376. Men jeg har jo forklart folk hvordan jeg må tanke så jeg får jo slå på min fiende en stund før resten begynner å nuke. På Garr for eksempel, måtte jeg tanke en add, så min add var den tredje vi tok ned, da fikk jeg bygge ei stund og mista heller ikke aggro. Det må jo sies at jeg dør litt fortere enn warriors med masse +defence gear, men det ordnes ved at en paladin healer meg sammen med presten/druiden.

Lenke til kommentar

Har gjort noe av det samme selv, men er lvl 50 så har ikke fått alt av talent points ennå.

Retribution har jeg 11 poeng, dette for å få SoC.

Holy har jeg brukt 5poeng på Spiritual Focus:

Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance not to lose casting time when you take damage.

Protection har jeg brukt 25poeng kun for å få Reckoning.

Men, jeg lurer veldig på om det er verdt og offre prosenter på crit,parry,hit i Retribution for å få Reckoning. BoK bruker jeg ikke noe særlig uansett, da BoW gir paladin bedre utholdenhet i kamp mot horde.

Har ikke hatt tid til å teste paladinen siden jeg valgte nye talent points, men er Reckoning så bra som det høres ut?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...