834HF42F242 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Er dette et greit OS? Har det de samme kompabilitetsproblemer mot enkelte hardware-deler, slik som andre Linux-systemer? http://cray.no/catalog/product_info.php/cP...roducts_id/8844 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Har det de samme kompabilitetsproblemer mot enkelte hardware-deler, slik som andre Linux-systemer? Linux er Linux, hvis en åpen driver finnes for Linux er den nok inkludert i flere distribusjoner enn Linspire. Utfra det jeg har lest har ikke Linspire noe bedre hardwarestøtte enn for eksempel SUSE og Ubuntu. Er dette et greit OS? Sikkert greit hvis du overser dette: * for å installere programmer må du hver måned kjøpe en "click-n-run lisens". dog får du en slik lisens når du kjøper Linspire (så vidt jeg vet). * standardskrivebordet kan virke litt bloated. * linspires installasjonsprogram har haugevis med feil som stoppet meg fra å gjennomføre installasjonen da jeg skulle teste den. * gaim som følger med inneholder irriterende reklame * mye reklame ellers If you want to install more programs and you're not a Linux geek familiar with compiling from source code, you'll likely turn to CNR, Linspire's system for downloading and installing software. CNR stands for "Click-N-Run" but could just as easily stand for "Collect New Revenue." A subscription to CNR costs $50 per year for the privilege of downloading software -- mostly Free Software. (Linspire is the only Linux distribution that charges for this sort of thing.) New Linspire buyers get a no-cost trial with CNR, but that lasts only 15 days. And the selling doesn't stop there. An icon in the system tray activates a sales pitch for VirusSafe, a $40 add-on that purports to keep a Linspire system free of viruses. But closer examination reveals that the app only scans for Windows viruses that cannot infect the Linspire OS in the first place. A Linspire rep points out that VirusSafe can prevent you from forwarding viruses to your unwitting Windows-using friends. If you think that's worth the price of admission, feel free to pay up. Endret 18. juli 2005 av Gimper Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Takker for meget kompetent svar. Dette OS-et styrer jeg unna ja! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 * gaim som følger med har adware Seriøst? Korleis då? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) * gaim som følger med har adware Seriøst? Korleis då? The much-lauded Gaim provides instant messaging on all the popular IM networks, but this customized version nags you to sign up for a free Voice-over-IP account at SIPphone.com, another company started by Linspire founder Michael Robertson. The nag note appears repeatedly until you finally relent and open an account with the service. Ikke bra av Linspire. edit: fikset innlegget mitt: fra "har adware" til "inneholder reklame". tenkte litt feil. Endret 18. juli 2005 av Gimper Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg testet Linspire 5.0 noen dager for litt siden. Må si jeg ble skuffet... Jeg har alltid vist at det var for de som ALDRI har vært borti annet enn "gode gamle" Windows, men at det var så sinnsykt mye reklame og drit på det, hadde jeg ikke trodd.. Som sagt, så er det popups i ett sett, uansett hva du trykker på, som vil ha deg til å abbonere på CNR og alle de andre tjeneste i Linspire som koster penger.. Rent billig er det heller ikke... Neppe verdt det.. Er du ute etter en XP-erstatter, ville jeg heller satset på Xandros enn Linspire. Den har fått bedre kritikk, plus at den har Crossover Office innebygd, som er en slags versjon av Wine, men med grafisk grensesnitt. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Crossover Office er vel Wine som er tilpasset for kontorapplikasjoner, akkurat som at Cedega er Wine tilpasset for spill. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg ser ikke at Linspire er noe lettere enn f.eks Fedora eller Ubuntu. Eneste forskjellen jeg merker er at systemet er litt mer "polert" og kommersielt, men ikke lettere å bruke. Absolutt ikke verdt pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå