Gå til innhold

GF6600GT med Dårlig ytelse

BKB

Anbefalte innlegg

Har et leadtek GeForce 6600GT kort.

Dette kortet skal dra spill som GTA:SA, NFSU2, Juiced og doom3 på greie instillinger uten problemer.

Først litt specs:

Leadtek Geforce A6600GT TDH 128MB GDDR3

amd XP2500+ barton (uklokka)

hk: asus a7v333 4x AGP (gammelt og godt :thumbup: )

512+256DDR minne.

Chieftec 340w psu (kabinett: chieftec dragon midi)

Resten har vel neppe noe å si.

kortet ligger rundt 50 grader idle når det er klokka til 550mhz på core og 1ghz på minne.

(Har også prøvd å kjøre uklokka.)

I GTA SA så flyter det de første minutta så begynner det å henge etter osv.

i NFSU2 så kommer det grønne firkanter som blinker som et lite diskotek, pluss at det hakker.

HER er link av screenshot i NFSU2 for å vise de grønne firkantene.

Hva kan problemet være?

kortet skal tåle den klokken, og 50idle er ikke spesielt varmt nå på sommern, ligger vel rundt 70 under spill antar jeg.

Tok også en test på www.pcpitstop.com for å sjekke pcen generelt, der kom det opp at skjermkortet hadde unormalt lav ytelse. (Ja har kobla til strøm :p )

Kan også nevne at hovedkortet har sånn halvveis støtte for xp2500+Barton, dvs funker etter bios oppdatering. Og kortet har Kun 4x AGP. Hadde et GeForce 2 64mb pro kort tidligere og tilogmed det dro quake3 bedre enn 6600gt gjør nå.

Har tenkt å handle nytt hovedkort uansett fordi det er en smule utdatert osv.

Men kan det løse problemet? Eller er det noe feil med skjermkortet. Har forresten nyeste nVidia drivera og DirectX 9.0C.

BKB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et leadtek 6600GT kort selv. Det var ingenting å si på ytelsen der.

Men det jeg kan nevne er at kortet mitt begynte å gi artifacts ved ca 65 grader. Så når du sier at kortet blir 70 ved load, så kan det forklare de grønne firkantene dine.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Artifacts ved 65grader?

Jeg kjøpte meg ny pc før helgen, og installerte dette kortet. Det er vifteløst. Spilte KOTOR i går ,og sjekket tempen med Rivatuner etterpå. 84grader og alt fungerte fint. Skal sende en mail til de som solgte meg det og forhøre meg litt om anbefalte temperaturgrenser på dette kortet, men det fungerte helt fint så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...