capy Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Serveren er oppe! Url: 84.202.18.196 Port: 21 brukernavn: HWbruker Passord: HWbruker kontoen er begrenset til 10 brukere. serveren er for øyeblikket kun for å laste ned sith and jedi divx.avi. all trafikk blir logget. om problemer skulle oppstå, kan jeg kontaktes på PM. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Nå har jeg endelig fått sett filmen Den var bra lagd, lyssabeleffektene var det nesten ingen ting å utsette på, veldig dyktig lagd. Dialogen var til tider svært incomprihensible, og det bør det kanskje gjøres noe med. Eventuelt spille inn stemmer på nytt nærmere kamera i utemiljø (noe som filmgjengen min foretok oss på den siste filmen vi lagde). Kostymene var flotte. Handlingen var vel så som så, men det er vel ikke det store poenget med filmen, heller. Allikevel føler jeg for å gi noen innspill angående den. For å sitere Episode II: "Det er slik vi vokser" (Padmé om kritikk). Anslaget i filmen var kanskje litt drøyt. Ei jente som hopper rundt i en god stund trekker ikke seere. Men da den slemme sith-karen kom, ble anslaget reddet. Hasta Lakks skandaløst brå overgang til den mørke siden kan det stilles spørsmålstegn ved, men raseriet blendet ham kanskje? Og var ikke Darth Gladius' siste store utfordring fra Darth Plague litt pinglete? Gladius, med lyssabel, mot en ubevæpna kar? Jaja, han karen viste seg å være litt av en motstander allikevel. De to jediene går rundt på en gresslette. Hvorfor gjør de dette? Har de ikke en krig å føre? Mulig at de tok seg en pause, men. Hvem i all verden var han som plutselig dukka opp i skogen? Han virka som en tilfeldig forbipasserende som bråbestemte seg for å rundjule Gladius. Videre er det ikke noe spesielt å utsette på handlingen, den var for øvrig fullt forståelig og logisk gyldig (kanskje bortsett fra sithenes noe spesielle plan for å utrydde jediene; skulle liksom de to Darthene gå og drepe alle one by one? ) Slåssinga var helt kurant. Jeg veit hvor vanskelig det er å lage slåsskamper med våpen, så stor applaus til dere. Utsnitt og sånt. Dere kan godt bytte utsnitt og sånt i løpet av scenene, og ikke bare vinkel. F.eks. under en dialog: Gå fra midjebilde til ansiktsbilde, så fra ansiktsbilde til helbilde av the surroundings. Grunnen til dette er å skape litt variasjon, men det er strengt talt ikke nødvendig. En annen god grunn til å ta opp samme scene med forskjellige utsnitt, er for å bruke lyden fra ansikts-/nærbildeutsnittet over hele scenen, så lenge den passer med lipsync osv. Det er også en del kontinuitetsfeil i filmen, men det er ikke noe stort minus. Alt i alt var dette en god filmopplevelse. Det varmer mitt hjerte å se andre amatørfilmskapere med brennende lidenskap for faktisk å lage filmer! Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Da har jeg også endelig fått sett filmen. Til dere som har lagd den: Bravo! Dere har virkelig gjort en bra jobb, og et helhjertet forsøk på en bra film. Det er selvfølgelig en del som ikke er optimalt, men det er det ingen som forventer av en amatørfilm heller. Jeg er enig i veldig mye av det cun sier her, så jeg skal ikke gjenta det. En ting dere kanskje burde sjekke opp er skriveleifer i den innledningsteksten, noe jeg personlig synes trakk litt ned (men så er jeg en liten perfeksjonist da ). Lydene som kom når noen ble sparket/slått var litt overdrevent. Ta å spill inn lyden av når noen slår hardt mot noe som ligner hud, så blir det bra Ellers synes jeg slossinga var bra, veldig imponerende lyssabel dueller. En ting var kanskje at av og til sto folk bare og såg på hverandre unødvendig lenge, og at slossinga foregikk litt treigt (men jeg tør vedde på at det er vanskelig å få det til å se bra ut samtidig som ting skjer veldig fort? Jeg har ikke noe erfaring med å legge på slike effekter sode...) Men alt i alt en veldig bra film. Gratulerer! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Tusen, tusen takk til dere som har gitt tilbakemelding. Trenger det positive, like mye som det negative til forbedring Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har dere laget kostymene selv forresten? De såg vanvittig bra ut! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det stod i rulleteksten at kostymer ble leid av et lokalteater e.l. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Har dere laget kostymene selv forresten? De såg vanvittig bra ut! 5249896[/snapback] Kostymene til Jediene sydde vi faktisk selv. Mesteparten av resten leide vi av et lokalt teater som cun sa. Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 4,3 gig er hentet ned og nedlastingen begynner å dabbe av nå. Det blir likevel en del som har hentet ned og sett filmen:) Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Så la meg høre hva folk har å si om den da, siden så mange har lastet den ned? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Er det bare via FTP den er tilgjengelig? torrent? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Den var tilgjengelig gjennom http, men bare ftp som den er tilgjengelig igjennom ja. Fungerer uansett veldig bra, så bare last ned og si meg hva du synes edit: vis noen med høy upload har lyst til å lage en torrent å legge den ut, så er det helt greit for meg. Endret 5. desember 2005 av Mr.SS Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Skal vi se... Overraskende bra spesialeffekter! Bra musikk.. Slåssscenene er nok vanskelige, så de var helt OK. Dialogen var rett å slett fryktelig, vanskelig å høre hva som ble sagt og engelsken er ikke all verdens å skryte av på enkelte skuespillere. Men om aksenten er litt rar gjør forsåvidt ikke noe, men at det er umulig å høre hva som blir sagt halvparten av tiden er veldig dumt. I nattscenene er også svært vanskelig å se hva som skjer, blir for mye støy. Filmingen er bra sånn ellers. Burde brukt litt mindre komprimering på filmen syns jeg, blir for kornete til tider. Historien er ikke verst egentlig, føles som en Star Wars historie liksom! Alt i alt syns jeg det var rimelig bra, gjør om på dialogene og ikke komprimer filmen så mye så har dere ett skikkelig bra resultat av det som sikkert er sinnsykt mye arbeid! Holdt på å glemme en siste ting: kostymene var skikkelig bra! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kom igjen nå, folkens. Flere tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Når 4,3 gig ++ er blitt hentet ned, så er det nok mer enn 3 som har sett den. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Utrolig bra laget poster/covere, Cun! Genialt! Laster nå ned filmen nå. Går ikke så all verdens raskt (litt under 100kb/sec) men den kommer nå ned gradvis da. Skal se den etterpå - Og så komme med en tilbakemelding. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Star wars er kjedelig! 4743582[/snapback] Utrolig saklig post... Har nå sett filmen, og jeg må si at jeg likte den ganske godt. Dere har gjort flere feil som jeg og kompisene mine gjorde da vi lagde våre første filmer. Noen av disse feilene er skrivefeil i rulleteksten på starten (en skikkelig bommert), lav lyd på dialogene i forhold til alt det andre (vi skaffet oss etter hvert eksterne mikrofoner slik at vi kunne snakke med ansiktet fra kamer, etc.), og kuttingen. Dere burde kutte opp scenene mer, og ta flere takninger. Av og til kuttet en scene og lagt inn en annen scene hvor vi får se et ansikt som prater eller noe sånn. På denne måten slipper dere at scenene blir langdryge og kjedelige (Les: Den første scenen ble litt vel lang). Noen overganger fra en scene til en annen ble litt rar, da folk av og til sto i andre posisjoner o.l. At dialogene får et veldig lavt volum er lett å fikse. Enten kjøper dere mikrofoner, eller så får der eta hensyn til at dialogene kan bli litt lave, så får dere snakke høyere, unngå å være i nærheten av annet støy mens dere prater (som den fossen i en scene), eller at dere står mer vendt mot kamera (som dere kan gjøre ved å kutte opp scenene og legge inn klipp av ansiktene når dere snakker). Skuespillet var for det meste helt greit. Det er jo en amatørfilm, så vi skal jo ikke forvente for mye. Effektene var det ingen ting å si på. De var virkelig fine. Godt koordinert slossing var det også, selv om at noen veldig få av slagene ble litt snåle. Det meste er bare bagateller, men kuttinga og den generelle kamerabruken er det største "problemet". Vet ikke hvor gammel dere er nå, men jeg rekner med at de fleste av dere ikke går på videregående. Jeg råder deg til å søke mediafag når du skal begynne på videregående, spesielt om du liker å lage film og har lyst til å fortsette med det i ettertid. På mediafag lærer du utrolig mye, og det er veldig mye praktisk arbeid, i motsetning til for eksempel allmennfag, hvor jeg går (har mediafag fem timer i uka, og tro det eller ei; jeg lærer faktisk en god del der også!). Men nok om det. Skal ikke sitte her og briefe ut hele livshistoria mi. Stort sett er filmen kjempeflott, og den er virkelig godt laget til å være en amatørfilm gjort av noen fritidssyslere som ikke har noen videre utdanning når det kommer til film. Vis filmen for klassen, du! Artig å se at vi har så kreative folk her! EDIT: Ser at en del her allerede har kommet med mye bra kritikk. Som Cun sa, bekledningen var kjempebra. Den hjalp mye på troverdigheten! EDIT2: Fanken, omtrent alt jeg har sagt er jo sagt før meg! Endret 9. desember 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
capy Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 10gig-merket er nådd! Ellers vil jeg gjøre somlere oppmerksom på at FTPen vil bli slått av når vi skriver 2006. grunnen til det, er at ftp-programmet går ut på dato (prøveversjon). Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Grunnet strømbrudd har serveren vært nede i går kveld og frem til idag 1600. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Merket det. Kan uansett ikke klage på deg, capy. Du har vært en veldig fin host. Og vil vel være det og i tiden fremover. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Laster ned nå... 55 min igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå