Gå til innhold

Pakkeliste - førstegangstjeneste 2005.

dimiles

Anbefalte innlegg

Grunnen til dette er fordi mange av lærlingene fremdeles er 17 år gamle, og må skyte med sallongrifle istede for AG3 (tror det er det alle over 18 år får skyte med).

Brodern gikk inn i militæret da han var sytten, og han hadde full våpentrening i likhet med de over atten år.

Og fysisk sett tror jeg ikke det skal være tøffe jobben. Brodern var halvfeit da han gikk inn i militæret (sterkt preget av datamaskinen), og han kom ut i god form, og sa at treningen var langt mer koselig enn hva man skulle tro. Thomas har rett i at det for det meste er lystbetont trening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper dette stemmer da. ;) Isåfalll er det jo mye lettere å ha god innstilling og. :) Har hørt mye forskjellig, så blir spennende å se hva det blir til. Disse testene vi skal ha forresten, blir de tidlig eller sent i rekruttperioden? Blir jo en fordel om de er sent så vi får trent oss litt opp.. :)

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er testene ganske tidlig. Det var de iallefall for oss, og pleier somregel å være det.

Angående dette med FYFO (Fysisk fostring) og hvor gøy det er så varierer nok det fra plass til plass og fra befal til befal. Vi hadde uendelig mange joggeturerer lang inn i helvette. Jævli kjipt og ikke spess motiverende. Det er lov å håpe, da :)

GLHF i det militære helvette :)

Lenke til kommentar
Håper dette stemmer da. ;) Isåfalll er det jo mye lettere å ha god innstilling og. :) Har hørt mye forskjellig, så blir spennende å se hva det blir til. Disse testene vi skal ha forresten, blir de tidlig eller sent i rekruttperioden? Blir jo en fordel om de er sent så vi får trent oss litt opp.. :)

Mener å ha hørt at de kjører testene etter 2 uker, så det blir ikke mye tid til trening før den tid. Man burde ha trent i minimum 1 måned for at man skal kunne gjøre brukbar/merkbar effekt på disse øvelsene. Slike ting tar tid. I følge en artikkel i Dagbladet er det ikke unormalt for utrente å øke 40% i styrke de første 2-3 måneder av treningen. Det samme går for kondisjon. Har heldigvis trent begge disse tingene hele livet, så ting burde gå relativt lett. :)

Lenke til kommentar
Heldig du. ;)

Har trent litt jeg og, men har blitt litt slapt nå i det siste. :p Allikevel tror jeg ikke kravene blir veldig vanskelige egentlig. Med unntak av hang-upsene kanskje.

Det går sikkert bra, men husker hvor utrolig mange som ikke klarte en eneste hang-up under de fysiske testene vi hadde på lærlingintervjuet. Som jeg nevnte tidligere, alle burde klare disse kravene til slutt. De er tross alt ment for vanlige folk, både trente og utrente. Det kan like godt være overvektige gutter på 1.60 som veier 90 kg, som sitter med cigaretten i munnen forran PC-skjermen 24/7.

Lenke til kommentar
Øy hvis jeg ikke har spenn til togbilletten sa kan jeg ga til onkel politi og fa spenn sant vel? Skal inn i morra tidlig jeg lol. Faen.

Du får rekvisisjon til reisen etter statens billigste reisemåte; dvs all offentlig transport 2. klasse.

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er fordi mange av lærlingene fremdeles er 17 år gamle, og må skyte med sallongrifle istede for AG3 (tror det er det alle over 18 år får skyte med).

Det er nok ikke alderen din som er utslagsgivende for om du får skyte med AG3 eller ikke, HV-ungdommen gjør denslags selvom de er langt under 18. Minstealderen for å avtjene verneplikten har blitt 18 grunnet noe FN-greier om barnesoldater, hvordan det stiller seg juridisk med mindreårige lærlinger vet jeg ikke men jeg tipper at du på papiret ikke er en regulær soldat.

Lenke til kommentar

Helg er helg - med mindre du ikke er kommandert til leirvakt - det er bare å prioritere blåløypa etter en fuktig tur på byen :roll:

Kanskje, men det ender bare opp med at jeg ser på klokka hele tida, noe som fører til at den går saktere. :p

Klokka går alltid sakte mellom 15 og 16 på fredager - permoppstilling er alltid like moro når befalet uteblir pga "planleggingsmøte".... :D

Endret av skinner
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må man stå opp grytidlig på søndager også?

Klart man må det?

Ingen vits og skjeive ut på søndag bare fordi det er ein fridag.

Jo?

Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...