twarr Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 heisann! Skal ha endel neonlys, nærmere sagt UV-neon i et rom her. De koster vanligvis mye (300+ pr. stk), så jeg så på muligheten om å bruke de 30 cm UV-neon som microplex selger? Er disse sterke nok til å lyse opp en del av et rom? Noen som har disse som kan si om disse er såpass sterke ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 de er jo laget for å være inni ett lite pc kabinett.. så jeg tviler litt.. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ja... det var nettopp derfor jeg spurte, for jeg tror akkurat det samme som deg, at de blir alt for svake.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hadde noen UV-katoder i pc'en før, og med dekselet helt av, og i et mørkt rom, så klarte jeg å se UV-effekten på et hvitt ark på andre siden av rommet. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kommer jo ann å hvor mange katoder du plasserer i taket, men det beste er nok å kjøpe et UV-rør til 300 kr, eller to-tre UV-lamper: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A35+AM#q12902 Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 UV-neon-rørene til 300,- er mye kraftigere enn de på microplex og clas. Ville heller kjøpt et kraftig enn mange svake. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Et kraftig sier du.... men jeg kan jo kjøpe 6-7 vanlige til samme pris som 1 sterkt... er det verdt det? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Nei.. Dessuten må det kobles til PCen så den må være på får å kunne bruke lysa.. Kjøp heller noe ordentlig som er bergna til bruken! Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg trodde Uv-rørene fra microplex var skikkelig brae. Nå har jeg sommerjobb i en bank. Når vi flyttet ut av noen lokaler,fant jeg en lampe til å sjekke om pengene var falske. Altså en UV-lampe.Det var en lampe med vanlig lysrør og et spesielt glass foran. Den Lyser opp store deler av et rom Nå er den min og står på rommet. Prøv å få tak i en slik... Det funker Lenke til kommentar
twarr Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Nei.. Dessuten må det kobles til PCen så den må være på får å kunne bruke lysa.. Kjøp heller noe ordentlig som er bergna til bruken! Akkurat det er ingen problem, bare å bruke en strømforsyning og jumpstarte den det Vurderer å bestille 2, bare for å se hvor sterke de er, visst de er sterke nok så kan jeg bestille flere..... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 hvorfor ikke bare kjøpe uv lyspærer?.. ahr en slik selv. lyser opp alt av uv ting i rommet Lenke til kommentar
twarr Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 hvorfor ikke bare kjøpe uv lyspærer?.. ahr en slik selv. lyser opp alt av uv ting i rommet Tja, kanskje, men det ville sett mye tøffere ut med lysrør rundt hele rommet øverst i taket enn noen få pærer... skal lage til et spillerom skjønner du med flipperspill, spilleautomater, kronespill osv. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Tøft, men jeg anbefaler deg å legge noe i ordentlig rør eller bare kjøpe en UV-kanon! http://www.eurotek.no/e_leie_side16.htm Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Den jeg linka til over: http://forum.overklokking.no/index.php?sho...dpost&p=4519313 Lenke til kommentar
twarr Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Tøft, men jeg anbefaler deg å legge noe i ordentlig rør eller bare kjøpe en UV-kanon! http://www.eurotek.no/e_leie_side16.htm Hehe, ja den der så billig ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå