Gå til innhold

Anbefalinger av ny PSU!

Anbefalte innlegg

*Multimedia PC (LYD)

*stillhet og stabilitet

*Penger er ikke noe problem

Hei.

Kunne vært greit om du skrev hvor du skal ha utstyret stående, og i hvilken type kabinett.

Dersom dette er et f.eks miditower og kravene til støy overgår kravet til "effekt for pengene" så ville jeg anbefalt følgende på bakgrunn av hva jeg har sett på div forum:

- Zalman Reserator fanless watercooler.

- LianLi PC6070Bpluss støydempet miditower.

- 2 stk Papst 8412N2GLLE 9dB 80mm vifter.

- 2 stk Zalman RC56 motstander dersom du skulle høre papst viftene på 9dB.

- SilenX 400w 0 dBA vifteløst psu

Anbefaler også M-audio lydkort dersom lyden er i sentrum. Eller LynxONE eller LynxTWO dersom du har råd.

Jeg har alltid vært skeptisk til ting som "skal fungere" uten vifter og har ikke hatt hverken vannkjøling eller psu helt uten vifter, men jeg ser at veldig mange har positive erfaringer med f.eks reserator og kjøler P4 3.2-3.4 prosessorer med denne.

Jeg tror at et oppsett som det over skal kunne fungere utmerket og så nær støyfritt som du kommer uten å gå på kanten av hva som er forsvarlig. Sett f.eks en samsung P-xx disk nede i front, monter den ene 80mm vifta her slik at harddisken får litt luft og den andre 80mm vifta oppe bak (luft inn nede, ut oppe/bak).

Selv har jeg et modifisert kanam HT200 kabinett i stua som er så støysvakt at jeg hvertfall er fornøyd. Har montert BigWater vannkjølesett med en ekstra rhesistor på vifta slik at den såvidt surrer rundt. Har MIST500 psu (det stilleste jeg har hørt MED vifte) og samsung P-80 harddisk. Har også støydempet hele kabinettet med dempematter, samt satt Zalman VF700-Cu kjøler på skjermkortet samt dempet vifta her med Zalman RC56 motstand. Lyden er så godt som ikke eksisterende fra htpcen...

DrE

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...