Blacki Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Tipper du ikke jobber for dine egne penger enda... Tipper du tar feil jeg, har jobba for egne penger i over 10 år nå! Frustrasjonene ligger i at folk gidder å bruke mer enn 45 sekunder på å krangle om slike summer som norgespakke og porto. Klart jeg ikke snakker om en skjerm på mange kilo. Jeg har jobbet med kunder og fototing over disk i ni år og dere aner ikke hvor mye rart det er. Hadde tilogmed en som gnålte om at japan Foto tok 2990,- for en ting mens vi tok 2995,- har en diskusjon med microplex og de vill bare dekke brevpost tilbake til meg. og siden det er et tastatur så må jeg jo ha norgespakke, og jeg nekter å betale mellom 600-700kr for ett mist tastatur med utsalgspris på under 300kr SURT å få feil hvis man ikke hvet om den norske LOV Da sender du det i et brev, ta litt gråpapir rundt og sett frimerker på. Tror du microplex reparerer et tastatur til 300 kroner? Har en bedrift ikke retur-rutiner i orden, bør vi som kunder kjenne våre besøkstider og snu i døra. Frustrasjoen ligger faktisk i at slike som deg ikke kan godta at reglene er som de er. 70-80 kr er ikke noe folk med litt økonomisk innsikt kaster i dass... Naive fjols med nisseluen godt nedover hode gjør slikt! Jaggu meg ikke rart folk har "dårlig" råd her i landet... Lenke til kommentar
joker Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har selv hatt retur på defekt vare til MPX, la bare med kviteringen på norgespakken og kontonummer så kom pengene for frakten inn på konto noen dager etter jeg fikk ny vare.. Samme med komplett... Jeg ha forespørt komplett om jeg ikke har krav på portopenger men de har "oversett" det i mailene fra meg. har aldri spurt om det men ble litt irritert når jeg først sender et hk inn for og få det tilbake med beskjed om at det er i orden men det er fortsatt defekt og må sende de inn en gang til , og når det er en demovare til 400 kr er 2 * porto ca 50% av verdien, ba samtidig om de kunne betale meg for de andre varene jeg har sent i retur i det siste (5 paker eller noe) men får ikke noe svar.. Men hadde også en reklamasjon hos netshop hvor jeg sente inn et hovedkort og byttet det i en prosesor , der fikk jeg ikke portopenger tilbake og jeg måtte betale for porto til meg også (har ikke nevnt det for dem de hadde sikkert ordnet opp hadde jeg gjort det) syns det er dårlig at man må drive og masse om sånn, er det noen som vet om en nettbutikk som betalertilbake portoen uten at man trenger og masse om det ??? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det viktigste med denne saken, er jo at dersom varen er defekt, skal både ny vare/tilsvarende dekkes, samt utgifter kunden har hatt ved reklamasjonen, dvs. porto til og fra. dersom varen ikke er defekt, men feilen ligger hos kundens kompetanse, eller andre komponenter, vil det istedet pålyde et testgebyr (150,- 300,- 500,-???) og kunden må betale porto. Testingen hos butikken er da en service de gjør for deg, og ikke noe man har rett på å få gratis, så lenge det ikke er noe feil med varen. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Hvis kunden sender inn et produkt pga. feil/mangler innenfor rimelig tid etter at feilen/manglen er oppdaget samt at det er innenfor reklamsjonstiden for et slik produkt, så skal det avtales mellom kunden og selger at servicen skal betales for... Enkelt og greit... Leste det på forbrukerportalen.... Liten edit: http://forbrukerportalen.no/portal/Publika...913.49#reklamas Sitat fra linken: Reklamasjon Eventuelle klager over feil eller mangler ved den tilsendte varen må framsettes i rimelig tid etter at feilen ble oppdaget, og seinest innen to år etter at varen er mottatt. Men fristen kan forlenges til fem år hvis varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år - med vanlig bruk. Dersom en vare er solgt med skader eller mangler, skal kjøperen holdes skadesløs. Kjøperen kan kreve at selgeren reparerer eventuelle feil gratis dersom det kan gjøres uten urimelig belastning for selgeren. Og kjøperen må godta tilbud fra selgeren om slik reparasjon hvis det ikke er til vesentlig ulempe for kjøperen, f.eks. ved at det tar for lang tid. I så fall kan kjøperen kreve prisavslag, at kjøpet blir hevet, at det ytes erstatning eller at selgeren leverer en ny vare, avhengig av hvor stor mangelen er. Selgeren kan ikke gjøre avtaler med kjøperen som innskrenker de rettigheter sistnevnte har etter kjøpsloven. Selgeren har heller ikke anledning til å framheve disse rettighetene som særlige fordeler. Endret 27. juli 2005 av Griffin Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Synes folk bør slutte å blande angrerettloven og forbrukerkjøpsloven. Her ser det ut til at det er en feil på produktet til kjøper, og forbrukerkjøpsloven tas i bruk. Paragrafene om reklamasjonsrett sier at reparasjon skal være uten kostnad for kunde, da skal han IKKE betale noen form for returporto eller ny porto, dette skal butikk dekke. Man skal egentlig ikke trenge å spørre om/påpeke dette engang, men sånn er det dessverre ikke hos de fleste butikker... Om det derimot ikke var noen feil, og kunden bare ville returnere varene, etter kun å ha testet de lett, da hadde angrerettloven vært det han måtte bruke, og der står det at man skal få tilbake kjøpssummen + leveringsporto, men må dekke returporto selv. 2 forskjellige utgangspunkt = to forskjellige lover. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Vi (NorwayDisc) dekker alltid returporto for defekte vare uten oppfordring fra kundene. Det koster oss litt ja, men rett skal være rett. Dessuten har vi vært borti flere ganger at kunder har opplevd det som en positiv opplevelse da de normalt sett ikke har fått det de plassene de vanligvis handler. Jeg har hatt en del returer til Netshop og de har alltid refundert portoutgiftene uten problemer, det er til og med en kommentar på returskjemaet deres om dette der du bes skrive kontonummer for refundering av returporto. PSData gjør det hvis jeg ber om det. Komplett...de har aldri jeg klart å vri utav noen refundering for returporto fra. MPX kan jeg ikke huske å ha hatt noen returer hos enda. Endret 30. juli 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 har greid returporto fra samtlige. Eneste jeg har kranglet/mast pa en er mpx og netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå