Hotvedt Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Heisann! Skummet gjennom prisguiden etter et nytt agp skjermkort, og fant noe som kan være svært interesant. ATi Radeon X800VE AIW 256 MB Dette har jo ifølge prisguiden XT kjerne, er det er godt kjøp? Sakset fra prisguiden: Kjernefrekvens: 425 MHz Effektiv minnefrekvens: 800 MHz Brikkesett: ATI Radeon X800 XT Neste kort på listen koster da nesten 1000kr mer, og har følgene spesifikasjoner: Brikkesett: ATI Radeon X800 XT Effektiv minnefrekvens: 1000 MHz Kjernefrekvens: 500 MHz I mine øyne, er dette bare et nedklokket XT kort, med All In Wonder funksjonalitet på toppen. Er dette et bra kjøp, eller bare et "lurekort"? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Dette er varer som de ikke blir kvitt så de setter ned prisen på det. så enkelt er det. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Som alle webshopper setter så utrolig ned i pris? Hvis det er et 800xt kort med aiw funksjonalitet, så må jo dette være et varp? eller? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Så har det 16 pipelines da? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg vet ikke. Klarte i nattens mulm og mørke ikke å finne noe ut om det. Fant imidlertid et sted på anadtech sitt forum at en bruker der sa at det hadde 4 pipelines, noe jeg synes høres litt søkt ut. Er det virkelig bare 4 pipelines på dette kortet? Ytelsen vil jo være ekstremt mye dårligere enn på ekte xt kort? Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Det er forøvrig ukens tilbud hos komplett, men jeg fant en post et annet sted her på hardware (søk på X800VE) og det var flere erfaringer der. En fyr hadde skrevet og spurt komplett, de sa det var 4 piplines, og en annen hadde kjøpt det og blitt svært skuffet over ytelsen. Det var visst et powercolor kort m 4 pipelines. Hvis andre XT kort har 16, så må jeg jo si at 4 blir jo latterlig dårlig da.. Hvis det stemmer da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå