Gå til innhold

Spørsmål rundt X800VE AIW

Hotvedt

Anbefalte innlegg

Heisann! Skummet gjennom prisguiden etter et nytt agp skjermkort, og fant noe som kan være svært interesant. ATi Radeon X800VE AIW 256 MB

Dette har jo ifølge prisguiden XT kjerne, er det er godt kjøp?

Sakset fra prisguiden:

Kjernefrekvens: 425 MHz

Effektiv minnefrekvens: 800 MHz

Brikkesett: ATI Radeon X800 XT

Neste kort på listen koster da nesten 1000kr mer, og har følgene spesifikasjoner:

Brikkesett: ATI Radeon X800 XT

Effektiv minnefrekvens: 1000 MHz

Kjernefrekvens: 500 MHz

I mine øyne, er dette bare et nedklokket XT kort, med All In Wonder funksjonalitet på toppen. Er dette et bra kjøp, eller bare et "lurekort"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke. Klarte i nattens mulm og mørke ikke å finne noe ut om det. Fant imidlertid et sted på anadtech sitt forum at en bruker der sa at det hadde 4 pipelines, noe jeg synes høres litt søkt ut. Er det virkelig bare 4 pipelines på dette kortet? Ytelsen vil jo være ekstremt mye dårligere enn på ekte xt kort?

Lenke til kommentar

Det er forøvrig ukens tilbud hos komplett, men jeg fant en post et annet sted her på hardware (søk på X800VE) og det var flere erfaringer der. En fyr hadde skrevet og spurt komplett, de sa det var 4 piplines, og en annen hadde kjøpt det og blitt svært skuffet over ytelsen. Det var visst et powercolor kort m 4 pipelines.

Hvis andre XT kort har 16, så må jeg jo si at 4 blir jo latterlig dårlig da.. Hvis det stemmer da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...