WingDude Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Hvordan finner man ut at hovedkortet er defekt ? Har et Asus A7N8X De Luxe som jeg ikke få opp boot screen eller bios, ikke skjermbilde i det hele tatt, vil verken starte fra cd, floppy eller hard-disc, har jeg tatt knekken på dette da eller ? Endret 19. juli 2005 av WingDude Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har du prøvd å restarte biosen "Clear CMOS"? Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Har prøvd clear cmos ja, ingen innvirkning. Er det mulig å slette hele biosen ? Må ha skjedd noe med enten hovedkort eller prosessor (Athlon XP2600) i forbindelse med jeg prøvde å fine ut av jumper-settings på system-disc, får å få oppstart på denne med to lagrings-discer tilkoblet via kontroller-kort. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=444939 Endret 18. juli 2005 av WingDude Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Bruk En disk, satt som master eller CS. Sett alle jumpere som de sto, clear Cmos og prøv igjen. Gjort det? Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Har prøvd det ja, får ikke opp skjermbilde en gang. Har levert fra meg maskinen til en som skal prøve å finne ut av det for meg. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 kom det noen pip fra maskinen når du prøvde å starte? Hvis det oppstår feil helt i starten pleier hovedkortet å s fra med pip. forutsatt at høyttaleren er koblet til hovedkortet Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Har ikke hatt høyttalere innstallert, men annen prosessor er testet i dag, ingen endring. Ser da ut som hovedkortet har tatt kvelden, netshop.no har fortsatt et kort igjen av denne typen, Asus A7N8X-VM er det verdt de kronene, eller finnes det andre bedre kort ? Dette f.eks ? Asus A7V600-X Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Må handle nytt i morgen, så alle råd mottas med stor takk Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Asus A7V600-X skal være et stabilt kort. Lite overklokkbart i med at det ikke finnes AGP/PCI-lock. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ville kanskje prøvd med en annen CPU først? Kjipt å sitte med to fungerende hovedkort og én ødelagt CPU Forøvrig så er Abit NF7-S v2 et strålenes hovedkort. Veldig klokkbart Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Ville kanskje prøvd med en annen CPU først? Kjipt å sitte med to fungerende hovedkort og én ødelagt CPU Forøvrig så er Abit NF7-S v2 et strålenes hovedkort. Veldig klokkbart Jepp, som jeg skreiv i en post lengre opp, så er annen cpu testet, uten noe forandring dessverre, har derfor konkludert med defekt hovedkort. Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Hvem selger foresten det Abit kortet fortsatt ? Finner ingen jeg Hvia man sammenligner A7N8X-VM kortet og A7V600-X, hvilke er da det beste ? Er ikke inne i alle spesifikasjoner osv selv, ellers så hadde jeg sikkert sett det selv Er det andre kort som er klare alternativ ? Er jo relativt begrensede muligheter på socket-A om dagen.... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg tror dette er ca. det samme Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Gjorde ei general-tabbe i dag da jeg handla det Asus kortet, var jo ikke det samme jeg hadde, unnlot å legge merke til de to siste bokstavene i navnet på hovedkortet, og da var jo det gjort Integrert skjerm, 2 minneslotter og bare en LAN og 3 PCI, holder jo ikke til mitt bruk. Ser at Netshop har oppdatert for socket A i dag, kan noen gi meg et hint om hvilke av de gjenværende korta jeg bør gå for ? Socket A kort Antall PCI, plasser for minne, innebygd LAN, ikke innebygd skjerm, er et must. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå