g@bb@ Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Lettere å eie enn rifle enn en pistol Dette hva bare litt sykt syntes nå jeg! Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Pistol er mye tøffere enn rifle, så det tar lengre tid å skaffe, duh'. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 PRS anyone? Syns ikke det er sykt jeg. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Sykt, må si det.. Men vi lever jo som vi alle vet i et skrudd samfunn! *MistenkerAtDetIkkeErSåMangeHerPåOTdelenAvForumetSomGreierÅTaEnTrådSeriøs*.. Endret 17. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 er vel kanskje fordi en pistol er veldig lett å ha med seg på byen, men en rifle er det litt værre med... er uansett ikke sikkert nok, kjenner en psykisk ustabil og schisofren type som fikk bæretilatelse på pistol Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Er lett å skaffe våpen.. Står ei pumpehagla i garasjen her og bare jeg får skaffe meg en nien (eller kanskje ener? ) kan jeg jo slakte som bare det! Skummelt om jeg skulle fått et raseriutbrudd som jeg fikk igår.. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 altså, hvis du tar med en rifle på byen, og står på et tak, så kan du nok drepe/skade betydelig mer mennesker enn hvis du ligger på taket med en liten pistol i hånda... Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Pistol er et vanligere drapsvåpen enn en rifle? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 G@bb@, tenk på hvor rifler skal brukes hen..jo i jakt i skogen. Pistoler er for beskyttelse/drap (ja i enkle trekk). Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Joda, men hvor mange gjør det? Nevnt minst 3 tilfeller her i Norge? En liten pistol er greit å ha med seg å gjør skade uten problem! Fint for et lite, pent og enkelt mord.. Typisk for wannabeleiemordnowbies! =S Pistoler er jo også for sport da.. Endret 17. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) men alikevel, mener fortsatt at det er en merkelig liten sak.. Det står jo at det er lettere å eie en m16 maskingevær en en pistol.. Og hva gjør mest skade da?? Endret 17. juli 2005 av g@bb@ Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Et maskingevær og en rifle er ikke det samme. Kan privat personer i Norge eie et m16 maskingevær? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Joda, men hvor mange gjør det? Nevnt minst 3 tilfeller her i Norge? En liten pistol er greit å ha med seg å gjør skade uten problem! Fint for et lite, pent og enkelt mord.. Typisk for wannabeleiemordnowbies! =S Pistoler er jo også for sport da.. Ja og de som bruker pistol til sport går vel inn for å få tak i en pistol også hva? Så om det er vanskligere å få tak i pistol med tanke på løyve så er det ikke noe problem. Poenget er at pistol er "farliger" med tanke på sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 men alikevel, mener fortsatt at det er en merkelig liten sak.. Det står jo at det er lettere å eie en m16 maskingevær en en pistol.. Og hva gjør mest skade da?? OMFG! HVORFOR ER DET LETTERE Å EIE EN SOFA ENN EN PC?!?! KAN JO GJØRE MASSE MERE SKADE HVIS VI GÅR OPPÅ ET HUS OG HIVER DEN PÅ MASSE PERSONER! HEHE LOL Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Om du går en plass med rifle er det lettest å oppdage Men en pistol, derfor er det vanskeligere.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Det har seg sånn at en rifle brukes til jakt på dyr og pistol på jakt på mennesker edit: Det MÅ jo ikke være sant da.. Begge deler kan drepe.. Og begge deler kan bare brukes som hobby. Endret 18. juli 2005 av Steina Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 På svalbard er man påbudt og ha med seg pistol når du stikk utom byen der. Greit og ha litt beskyttelse. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Et maskingevær og en rifle er ikke det samme.Kan privat personer i Norge eie et m16 maskingevær? NEI det er ikke enklere og skaffe seg en m16 enn en jakt rifle det er faktisk mye vanskeligere og få tilatelse til og kjøpe m16, enn en desert eagle grunnen er att det er så og si ingen her i norge som kan dokumentere att en har bruk for en m16, men det er "mange" som har bruk for en pistol (til praktisk skyting) og enda fler som "har bruk for" jakt rifle (inkludert meg selv) <går opp og koser med mauseren min> mvh nokiakiller Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) På svalbard er man påbudt og ha med seg pistol når du stikk utom byen der. Greit og ha litt beskyttelse. FEIL (er ikke 100% sikker men 99%) det er ikke påbudt med PISTOL men et skytevåpen som er godkjent til avliving av storvilt (les jakt rifle) dette er på grunn av att en pistol ikke har stor nok anslagsverdi til og drepe en voksen isbjørn, og en skadet isbjørn er MYE farligere enn en uskadet\død en en annen grunn er att en MÅ ha bæretilatele for og ha\eie seg et våpen i norge Edit: så logikken sier det att hvis du ikke har bæretilatelse så kan du ikke ha med deg våpen .. Endret 18. juli 2005 av nokiakiller Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Lettere å eie enn rifle enn en pistol Dette hva bare litt sykt syntes nå jeg! Haha. Ja.. "kjempe" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå