Winged Monkey Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Eg vil anta at under 10% av målgruppa/lesarane til online.no har lavare oppløysing enn 1024x768, rett og slett fordi dei som har interesse av sida enten er eller vurderer å bli kunde av dei, og då har dei sansynligvis ein meir eller mindre oppegåande PC. Dessuten, husk på at alle/dei fleste typiske ferdig-PCar (Dell, Hewlet Packard osv) gjerne kjem med middels gode LCD-skjermar som er laga til for 1024x768 eller 1280x1024. Så, ta målgruppa i betraktning når ein lagar websider òg. Det har Henrik gjort Tja, Man skal selvfølgelig alltid ta hensyn til målgruppe når man lager en webside, men vet ikke helt om jeg følger ressonomentet ditt her.. For det første så vil jeg si at ca. 10% er en ganske stor andel brukere å belemre med en side som ikke skalerer til oppløsningen de bruker. Si f.eks. at online.no har 100.000 unike besøkende i måneden. Å ekskludere 10.000 potensielle kunder er ikke noen fornuftig forretnings-strategi sett fra mitt ståsted. Dessuten så er jeg ikke helt sikker på om du har rett i at brukere som besøker online.no nødvendigvis har så oppdaterte pc'er. Man må huske på at telenor sannsynligvis er den internett-leverandøren som det er enklest for low-end brukere å forholde seg til, ettersom de er den desidert største aktøren i markedet. Når jeg satte opp PC'er til min mor og en av mine tanter, hadde begge online-abbonoment og begge kjører de med 800x600 fordi de synes 1024x768 blir for smått.. Vil tro det samme gjelder for mange "bestemor"-brukere der ute.. Endret 19. juli 2005 av Winged Monkey Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 [/OT] Må si jeg gleder meg litt til å teste IE7. Se hva de har klart å få til, bildene jeg har sett har vært grufulle. Men det forventet jeg egentlig. Men må si jeg gruer meg stort til det helvete det blir å lage sider for den. De har sikkert klart å fikse så det ikke er mulig med sånne hack's som man ofte må ty til for IE6. [OT] Godt å se at online prøver seg på litt strukturert html! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå