Gå til innhold

Prisoverslag av brukt elkjøp pc, Nypris 10995

Gjest Slettet-uHVgFQ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uHVgFQ

Jeg hadde tenkt å selge pcen min od den koster nå 10 995 på elkjop, Link

Jeg har også en 17" LCD skjerm jeg hadde tenkt å selge med på kjøpet...jeg så at ukenstilbud på netshop passet mer til mine behov enn pcen jeg har nå gjør.

Så lurte jeg på hva en rimelig pris på den ville hvert...spesifikasjonene er oppgitt i Linken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje så verst PC det der, men ett veldig svakt grafikkort i forhold til resten av PCen. Og Packard Bell er imo en av de værste merke-pcene du kan finne. Helt umulig å oppgradere.

Eg ville sagt 4-5k maks. Men legg den ut på QXL du, da får du sikkert 8k for den :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

4-5k for pc med LCD skjerm...eller uten? Det er en grunn til at jeg vil selge...for det første er det Mini-ATX hk, som gjør det umulig å finne et kult kabinett til det...har nesten ingen PCI porter noe som er irriterende...Har Intel prosessor som gjør at mine framtidige prosessor oppgraderinger kommer til å svi i lommeboka...mangler dessuten firewire noe som er piss for en ipod eier...tror du ikke at jeg kan bruke prisen som en slags markedsføring i og med at det er opplagt en ganske dyr pc...

Lenke til kommentar
4-5k for pc med LCD skjerm...eller uten? Det er en grunn til at jeg vil selge...for det første er det Mini-ATX hk, som gjør det umulig å finne et kult kabinett til det...har nesten ingen PCI porter noe som er irriterende...Har Intel prosessor som gjør at mine framtidige prosessor oppgraderinger kommer til å svi i lommeboka...mangler dessuten firewire noe som er piss for en ipod eier...tror du ikke at jeg kan bruke prisen som en slags markedsføring i og med at det er opplagt en ganske dyr pc...

Et mini-atx hovedkort kan puttes inn i et hvilket som helst kabinett, en firewire-kontroller for PCI er ikke dyrt og skjermkortet kan lett oppgraderes.

Lenke til kommentar

Enig med at du bør beholde pcen du allerede har, heller oppgrader skjermkortet og sett inn et pci kort med firewire tilkobling.

Senere oppgraderinger svir i alle fall og den prosessoren du har holder til det skal byttes til en prosessor med flere kjerner. Tror det blir en stund til enkeltkjerne prosessorer er så enormt mye kraftigere enn de vi har i dag, da fokuset hos produsentene ser ut til å gå på å øke ytelsen ved hjelp av flere kjerner, bedre design og mindre selve hastigheten brikkene kan kjøre. Hvis applikasjonen du bruker mest datakraft på er spill kan det virke som om du ikke trenger å haste over til prosessorer med flere kjerner da å kode for å gjøre fysiske beregninger på flere kjerne/ prosessorer visstnok er en liten nøtt.

Hvorfor skal du bytte til et kabinett som er tøffere? Å bytte kabinett hadde jeg lagt på is hvis du ikke har noen gode grunner som plass til flere harddisker, lavere støynivå eller noe i den duren. Men for all del penger er til for å brukes.

Tror du får 6000 jeg, det er en fair pris.

For 4000 skal jeg kjøpe den av deg;)

Lenke til kommentar

enig i sistkommende innlegg! De som sier 4k er bare tull. bare at du har skjerm med tittelen lcd så er prisen dratt godt opp. tillegg til det er det en knall maskin du har der, som jeg ikke ville vurdert solgt viss jeg eide den, med tanke på hva tapet er (N)

Lenke til kommentar
det var et tydelig prisfall....hvis jeg skal selge så må jeg i allefall vente til tilbudet er over

Generell tommelfingerregel: Å vente med å selge datautstyr i håp om å få mer for det er i utgangspunktet en dødfødt affære :roll:

Unntaket er selvfølgelig hvis du klarer å kapre en grønnskolling på QXL

PS: Jeg sier ikke at PCen din er dårlig. Den eier hvertfall min ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...