Xvani Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei! Begynner på NTNU til høsten og må søke bolig. Noen som vet om kart og/eller studentbyer å anbefale/fraråde? Takk! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Går på BI selv, så "får ikke lov" til å bo i SiT's studentboliger. Men hvis du skulle bo privat i kollektiv/bofelleskap/hybel/leilighet, så finner du kart på gulesider.no over hvilke områder som er nært skolen. Skal du gå på Gløsthaugen, kan Møllenberg, Rosenborg, Singsaker, Ila og sentrum være gunstige områder. Men du bør allikevel sjekke adressen på gulesider.no først. Bor man på "feil ende" av Møllenberg, f.eks., blir veien lett 1 km lengre. Btw, velkommen til Trondheim! Toppers by for studenter! Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Ja, prøv å få hybel fra studentsamskipnaden. Jeg bor riktignok ikke der selv, men søstra mi har bodd i studentsamskipnad-leilighet i tr.heim i 6 år, og begynner selv snart på mitt andre år i studentsamskipnad-hybel i Kongsberg. Da er du trygg på at du får en grei pris, bra standard og ikkeno snusk (Finnes mye stygge leiekontrakter rundt omkring i Norge). Og kanskje viktigst av alt: Det er sosialt å bo i studentsamskipnadhybler! Selv syns jeg hvertfall det er veldig koselig å ha mange studenter boende rundt meg. Allright å kunne vandre 10 meter når man skal på vorspiel Endret 17. juli 2005 av Knut Marius Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg har veldig lyst til å bo i hybel/studentby ja, men det jeg tenkte på var ett kart der NTNU's hoved "campus" er markert, og MANGE studentbyer var AVMERKET på samme kart... Har sett det før, men finner det ikke igjen! Lenke til kommentar
birds Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 http://www.ntnu.no/info/rundtur/kart.htm ? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Ser Lerkendal og Berg studenthybler er temmelig nermt Gløshaugen. Søker der nå jeg Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) DU SKAL IKKKE TA PLASSENE MINE!!! Ellers tror jeg Berg er ett helvete å bo i... (gammel) - mulig de bare har 10mbit internett også... MÅ HA 100MBIT (derfor jeg vil til NTNU jo!) nei da.. OT: Hva kom du inn på nostradamus? OnT: Foreløpig har jeg funnet følgende (11) studentbyer: Vet dere om noen fler? SIT's studentbyer: Moholt Steinan Berg Midtbyen Lerkendal Bloksberg Jakobsli Moholt Andre: Voll Falkenborg Singsaker SB-13 Endret 19. juli 2005 av Xvani Lenke til kommentar
Togo Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 DU SKAL IKKKE TA PLASSENE MINE!!! Ellers tror jeg Berg er ett helvete å bo i... (gammel) - mulig de bare har 10mbit internett også... MÅ HA 100MBIT (derfor jeg vil til NTNU jo!) nei da.. Heh, nei? Berg studentby er (tror jeg) den nyeste av studentbyene. Min bror bodde der i noen år og alt var jo veldig nytt. 100mbiten er der fortsatt, men er limita til 10gb opp/10gb ned hver dag. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 http://www.student.no/wps/portal/!ut/p...d%3D217#7_0_24T Eldste studentbyen Lenke til kommentar
Togo Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 http://www.student.no/wps/portal/!ut/p...d%3D217#7_0_24T Eldste studentbyen Jaja, selvsagt Jeg tenkte på den som ligger i Singsakerbakken, jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå