Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

kart over Trondheim og dens studentbyer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går på BI selv, så "får ikke lov" til å bo i SiT's studentboliger. Men hvis du skulle bo privat i kollektiv/bofelleskap/hybel/leilighet, så finner du kart på gulesider.no over hvilke områder som er nært skolen. Skal du gå på Gløsthaugen, kan Møllenberg, Rosenborg, Singsaker, Ila og sentrum være gunstige områder. Men du bør allikevel sjekke adressen på gulesider.no først. Bor man på "feil ende" av Møllenberg, f.eks., blir veien lett 1 km lengre.

Btw, velkommen til Trondheim! :) Toppers by for studenter!

Lenke til kommentar

Ja, prøv å få hybel fra studentsamskipnaden. Jeg bor riktignok ikke der selv, men søstra mi har bodd i studentsamskipnad-leilighet i tr.heim i 6 år, og begynner selv snart på mitt andre år i studentsamskipnad-hybel i Kongsberg. Da er du trygg på at du får en grei pris, bra standard og ikkeno snusk (Finnes mye stygge leiekontrakter rundt omkring i Norge).

Og kanskje viktigst av alt: Det er sosialt å bo i studentsamskipnadhybler! Selv syns jeg hvertfall det er veldig koselig å ha mange studenter boende rundt meg. Allright å kunne vandre 10 meter når man skal på vorspiel :thumbup:

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å bo i hybel/studentby ja, men det jeg tenkte på var ett kart der NTNU's hoved "campus" er markert, og MANGE studentbyer var AVMERKET på samme kart...

Har sett det før, men finner det ikke igjen! :(

Lenke til kommentar

DU SKAL IKKKE TA PLASSENE MINE!!!

Ellers tror jeg Berg er ett helvete å bo i... (gammel) - mulig de bare har 10mbit internett også... MÅ HA 100MBIT (derfor jeg vil til NTNU jo!) :p nei da..

OT: Hva kom du inn på nostradamus?

OnT:

Foreløpig har jeg funnet følgende (11) studentbyer: Vet dere om noen fler?

SIT's studentbyer:

Moholt

Steinan

Berg

Midtbyen

Lerkendal

Bloksberg

Jakobsli Moholt

Andre:

Voll

Falkenborg

Singsaker

SB-13

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
DU SKAL IKKKE TA PLASSENE MINE!!!

Ellers tror jeg Berg er ett helvete å bo i... (gammel) - mulig de bare har 10mbit internett også... MÅ HA 100MBIT (derfor jeg vil til NTNU jo!) :p nei da..

Heh, nei? Berg studentby er (tror jeg) den nyeste av studentbyene. Min bror bodde der i noen år og alt var jo veldig nytt. 100mbiten er der fortsatt, men er limita til 10gb opp/10gb ned hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...