Viva la Opium Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Hei ja, jeg skal begynne på Media og Kommunikasjon, og flytte på hybel mest sannsynlig, da blir det litt tungvint å drasse rundt på den stasjonære PC'en.. I teorien kan jeg bruke mye penger på den, men vil seff ikke bruke altfor mye. Rundt 15 000 kr ville vært greit..gjerne mindre.. Jeg vil gjerne kunne spille Counter Strike: Source på den, + spilla i Battlefield-serien (klarer meg uten 2'ern), vil også ha grei lagringsplass osv. Tenkte litt på denne: Læppis? Vil den takle de spilla? (egentlig det som er viktigst ) + nevn noen fordeler ulemper med den, eller kom med andre forslag på forhånd takk. EDIT: (jeg som egentlig ville ha en motojsykkej) Endret 17. juli 2005 av Viva la Opium Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Vil den takle de spilla? (egentlig det som er viktigst ) + nevn noen fordeler ulemper med den, eller kom med andre forslag på forhånd takk. Tviler på at en motorsykkel takler dine behov... Tips pc http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5912 Lenke til kommentar
morra Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Du kan ikke spille Battlefield eller CS på en Honda NSR . Edit: For sen Endret 17. juli 2005 av morra Lenke til kommentar
Viva la Opium Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 ok da, jeg ville egentlig ha en motorsykkel, men bøyer meg i støvet... serr læppis Lenke til kommentar
Viva la Opium Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 læppis[/url] Nei Ikke noe å satse på? Lenke til kommentar
morra Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Se heller på den Jada-jada linket til, den hadde ingen negative sider ifølge HW.no Lenke til kommentar
Viva la Opium Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Hm jaa..den var rimelig faktisk..tror jeg smekker på bedre og mere RAM...trenger den særlig større prosessor? Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Internt Grafikkort er ikke noen smart sak Lenke til kommentar
morra Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Etter litt søking fant jeg ut av at anbefalt CPU for Battlefield 1942 var 800 MHz, Battlefield Vietnam var 1,2 GHz og CS: Source var 2,4 GHz (minimum 1,2 GHz). Det skal altså gå an, men det er ikke sikkert at CS vil funke på beste grafikk. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Etter litt søking fant jeg ut av at anbefalt CPU for Battlefield 1942 var 800 MHz, Battlefield Vietnam var 1,2 GHz og CS: Source var 2,4 GHz (minimum 1,2 GHz). Det skal altså gå an, men det er ikke sikkert at CS vil funke på beste grafikk. Det var sikkert til stasjonære PC'er. Pentium M har en utrolig ytelse. Ikke tenk på megahertz. Den raskeste CPU'en innen Pentiium M er jo "bare" 2,13Ghz til bærbare. Den yter noe sykt bra. Dell Inspiron XPS Gen 2 har jo 2Ghz som standard, yter MER en nok til spill. -John EDIT: Mange typos. Endret 17. juli 2005 av IC7STORM Lenke til kommentar
Viva la Opium Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 ok, tenkte på at på denne så smekker jeg på 2,0 ghz prosessoren, en RAM-brikke til av samme sort, 80gb harddisk, og uten Windows, da kom summen på 11986 kr Det burde duge.. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 ok, tenkte på at på denne så smekker jeg på 2,0 ghz prosessoren, en RAM-brikke til av samme sort, 80gb harddisk, og uten Windows, da kom summen på 11986 kr Det burde duge.. Du har EGENTLIG ikke bruk for så høy CPU-hastighet. Men jeg skal kanskje bestille en 1557 med 1536mb RAM og 1,7 Ghz Pentium M. Og en 60gb HD. Får håpe det går fint å spille World of Warcraft på den. Men det regner jeg nesten med. GTA:San Andreas går fint å spille på denne, på max grafikk @ 1024x768. Spilte faktisk på en her om dagen. -John Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg vil anbefale å se på prisforskjellen på en større harddisk opp mot prisen for en bærbar harddisk med FW/USB alt etter hva PCen støtter. Du får mer plass for pengene, og hastigheten er veldig bra. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg vil anbefale å se på prisforskjellen på en større harddisk opp mot prisen for en bærbar harddisk med FW/USB alt etter hva PCen støtter. Du får mer plass for pengene, og hastigheten er veldig bra. Så ser det ganske proft ut også. Noen typer kan du faktisk koble sammen. Sånn at du kan ha en tårn av disse diskene, og linker dem sammen via FW. Så får du bare ei ledning inn i maskina! Selv skal jeg bestille en Maxtor Onetouch II 300GB -John Lenke til kommentar
Niwenth Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Har en slik 1557 selv, den var ikke så særlig til DOOM3... men jeg har jo bare 512mb ram også da. Hjelper nok med en ekstra brikke. Har ikke CS:SOURCE, men BF funker fett. Cheers Den funker forresten ellers fett! Endret 18. juli 2005 av Niwenth Lenke til kommentar
Authority Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Selv har jeg en Sony Vaio S3XP. De er litt dyre, men så er de bra tilbake. En liten digresjon: Toms Hardware gjorde en test der de satte en 2.13 ghz Pentium M på et 478 hovedkort med en 478->479 converter, klokket den opp til 2,4 ghz, og kjørte denne opp mot en Pentium 4 3.5 ghz prosessor. Pentium-M prosessoren knuste p4 prosessoren på alt (bortsett fra enkelte programmer som benyttet seg av HT teknologien til p4). Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) jeg skal kanskje bestille en 1557 med 1536mb RAM og 1,7 Ghz Pentium M. Og en 60gb HD. Får håpe det går fint å spille World of Warcraft på den. Men det regner jeg nesten med. GTA:San Andreas går fint å spille på denne, på max grafikk @ 1024x768. Spilte faktisk på en her om dagen. -John Tull å kjøpe så mye ram (bortkastede penger) 1024mb holder i lange baner...(kjøp heller en større harddisk) Endret 18. juli 2005 av Jada-jada Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 jeg skal kanskje bestille en 1557 med 1536mb RAM og 1,7 Ghz Pentium M. Og en 60gb HD. Får håpe det går fint å spille World of Warcraft på den. Men det regner jeg nesten med. GTA:San Andreas går fint å spille på denne, på max grafikk @ 1024x768. Spilte faktisk på en her om dagen. -John Tull å kjøpe så mye ram (bortkastede penger) 1024mb holder i lange baner...(kjøp heller en større harddisk) Neeeh. Liker å ha noe å gå på. Driver en del med server-applikasjoner, sånn som FTP / HTTP og lignende. Bruker Photoshop en god del, og det suger mye RAM. Men faen, hvorfor ikke? -John Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå