LilleG Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Vet ikke helt om denne er plasert på riktig sted. Har tenkt og lage hull til to 120x120mm vifter i toppen av mitt nye kabinett. Men så lurer jeg på hva den beste måten og gjøre dette på er? kabinettet er av typen Lian Li PC-V1000B Stort Bilde Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Du skaffer deg hullbor på 117mm (tror det var det) til aluminium, borrer hull der du ska ha dem, så finner du målene til skruene, og borer hull til dem også Endret 17. juli 2005 av sigen Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Tror nok det sigen sa burde funke :thunbup: Legg ut bilder av det ferdige produktet da! EDIT: Husk å bruke maskeringsteip for å unngå riper! Da blir det mye lettere å tegne opp i tillegg! Endret 17. juli 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ok, takker får svarene deres Noen som kan bekrefte at det er 117mm hullbor jeg trenger? vil gjerne kjøpe riktig størrelse bor med en gang. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ja, det er 117mm hullborr du trenger til en 120mm vifte. Bare mål viften selv, det er rammen rundt som er 120mm. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Trur jeg ville ha valgt stikksaga. Et smalt fintanna blad + tålmodighet er det som trengs. Tegne en strek og sage etter. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Trur jeg ville ha valgt stikksaga. Et smalt fintanna blad + tålmodighet er det som trengs. Tegne en strek og sage etter. Og det viser dine kunnskaper om stikksag vs. hullbor Hullbor er myyye mer nøyaktig, og mye lettere å få fine kanter med det Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Og det viser dine kunnskaper om stikksag vs. hullbor Hullbor er myyye mer nøyaktig, og mye lettere å få fine kanter med det Tja, det kommer litt an på hva slags hullbor du tenker på. Men det er tydelig at min kunskap om denslag er begrenset. Kantene må som regel pusses uansett hvor mye erfaring du har. Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Du skaffer deg hullbor på 117mm (tror det var det) til aluminium, borrer hull der du ska ha dem, så finner du målene til skruene, og borer hull til dem også Men husk ikke bruk 117 mm hullbor til skruene da.. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Men husk også å bore noen hull slik att viftene kan blåse ut luft å gjøre nytte for seg Tror det har liten efekt hvis viftene blåser rett i en vegg av aleminium Endret 24. juli 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå