yasiris Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei Jeg trenger virkelig hjelp... Kjøpte disse varene 1 uke siden: Asus A8N-SLI Asus Extreme N6600GT Top 128 MB AMD 64 3000+ X-Dreamer 2 innebygd strømtilførsel 400W 1024 MB Value select minne Hadde fra før: 200 GB Western Digital 8 mb cache DVD Pioneer Jeg har altså alt som trengs for en pc. Jeg bygde den opp (har litt erfaring fra den gamle pcen ) men uansett, pcen gikk greit de første 4 dagene. En sen natt på bølgene av Internett explorer klikket pcen fullstendig. Den bare sto slik, jeg ventet i fem min eller mer. Så restarta jeg pcen... dvden begynte å lage rare lyder, trodde den var defekt, tok den ud, gikk inn på bios der sto det at clockefrekvensen te cpuen var 4235 MHZ!!!!... Eg ble heilt gal!!! Ka faen lixom.... Uansett, når eg starta pcen igjen ville ikke skjermen starte... Jeg begynte fra null, dvs. tok ud alt udenom skjermkort cpu og minne.. prøvde å restarta igjen men neida, skjermen starta ikke. Restarta bios ved å flytta til pin 2-3 og tilbake til 1-2.. neida. Det funka jo heilt greit de første 4 dagene, men så skjedde dette.... alle viftene går men ikke skjermen... eg tror det er feil i HK.... bør jeg returnere det?? Kan dere vær så snill å hjelpe meg, pliiiiz Sko akkurat å se Belladonna i aksjon..... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Flyttet fra Hovedkort. Trådstarter bes fjerne CAPS i topic og én smiley holder (med andre ord; les retningslinjene). Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg har altså alt som trengs for en pc. Jeg bygde den opp (har litt erfaring fra den gamle pcen ) men uansett, pcen gikk greit de første 4 dagene. En sen natt på bølgene av Internett explorer klikket pcen fullstendig. Den bare sto slik, jeg ventet i fem min eller mer. Så restarta jeg pcen... dvden begynte å lage rare lyder, trodde den var defekt, tok den ud, gikk inn på bios der sto det at clockefrekvensen te cpuen var 4235 MHZ!!!!... Eg ble heilt gal!!! Ka faen lixom.... Uansett, når eg starta pcen igjen ville ikke skjermen starte... Jeg begynte fra null, dvs. tok ud alt udenom skjermkort cpu og minne.. prøvde å restarta igjen men neida, skjermen starta ikke. Restarta bios ved å flytta til pin 2-3 og tilbake til 1-2.. neida. Hvis det faktisk var 4235mhz tror jeg enten CPU eller HK har gått... CPU kan jo ha fått en kraftig varme, samme med HK, men HK kan også ha fått andre feil... Det at CPU'en plutselig sto på 4235mhz hørtes litt skummelt ut... Men det at skjermen ikke starter i detheletatt kan være så mangt... Min gammle pc hvor CPU'en ble kokt og ''døde'' endte det sånn, altså svart skjerm uten at det skjedde noe... joa viftene gikk men selve pc'en gjorde ikke noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå