Gå til innhold

3d studio max

jh_

Anbefalte innlegg

Heisann, har endelig fått skaffa meg 3ds max 4.0 nå :razz:

Men er ikke no særlig god enda, bare lurte på om noen kunne forklare meg hvordan jeg får satt inn *.avi filer i 3ds max, sånn at jeg kan legge til 3d figurer osv...

og en liten ting til, er d mulig å få tekst som ikke er så...hmm...vanskelig å forklare....men som bare sidene synes på sidene...

.....hehe...skjønner?

[ Denne Melding var redigert av: jh_ på 2002-07-30 16:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-30 15:50, jh_ skrev:

Heisann, har endelig fått skaffa meg 3ds max 4.0 nå :razz:

Men er ikke no særlig god enda, bare lurte på om noen kunne forklare meg hvordan jeg får satt inn *.avi filer i 3ds max, sånn at jeg kan legge til 3d figurer osv...

og en liten ting til, er d mulig å få tekst som ikke er så...hmm...vanskelig å forklare....men som bare sidene synes på sidene...

.....hehe...skjønner?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: jh_ på 2002-07-30 16:10 ]</font>

Regner med at dette står i manualen som fulgte med.

Var jeg slem nå? :grin:

Lenke til kommentar

Det er litt trist med mennesker som laster ned tunge grafikkprogrammer og har store ideer om hva de skal gjøre og hvor kult det blir.

Var jeg slem nå?

Anyway...søk på google.com, les masse tutorials, les tutorialene som ligger på CD 2, se på http://www.storedyret.com/ (et forum) hva andre folk driver med.

Hvis du, etter å ha lest og lekt deg med programmet i minst en måned, fremdeles lurer på noe: spør på dyret.

[ Denne Melding var redigert av: Goldfish på 2002-07-31 00:44 ]

Lenke til kommentar

øhh...Danko: tror du har sagt d til alle som har spørt om noe med 3ds max nå... ganske plagsomt...

for jeg har nemlig "mistet" manualen :razz:

hmm...bare lurte på to korte spørsmål, er d så vanskelig å svare på d hvis du kan d da?

På disse sidene så står d på engelsk + at man må drive å lete seg fram møkklenge før du finner d du leter etter....

Du synes d er trist ja...men jeg skjønner ikke hva som er trist med d...

Lenke til kommentar

DU er trist...

Men for å svare på spørsmålet ditt.

I 3D Studio kan man ikke importere .avi filer. Man lager effektene i 3D Studio Max og legger dem inn med et annet program. (F.eks Adobe Premiere)

For å få teksten til å faktisk synes, må du velge "Extrude" og legge på litt textures, farger eller hva du vil.

Du må bare lese tutorials og prøve deg frem.

Btw: Kan du ikke engelsk, men skal holde på med 3D Studio, er du screwed. Lykke til å finne tutorials på norsk :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-31 10:12, nemetiss skrev:

I 3D Studio kan man ikke importere .avi filer.

Joda. Det er flere måter man kan importere .avi filer. En måte, er att man kan man bruke en .avi fil som tekstur på objekter. Lurer du på hvordan dette gjøres, er det bare å spørre.

Vil du ha film i bakgrunnen, går du inn på menyen "Views". Deretter velger du "Viewport backgruond" (Alt+B). Velger "Files", Filtype: AVI File (*.avi). Husk og hake ut for "Animate Backgruond". Nå skal "Viewporten" vise den valgte filmen, men den renderer den ikke ut sammen med 3D-objektene du har laget. For å få dette til, går du inn i "Rendering" og "Environments". Trykk der det står "None", velg "Bitmap", Filtype: AVI File (*.avi) - samme fil du valgte over.

Voila!

Er du ute etter kameratracing/matching - spør etter en tutorial, det er for viderekommene, og ville ta meg altfor lang tid prøve å forklare :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-31 09:49, jh_ skrev:

øhh...Danko: tror du har sagt d til alle som har spørt om noe med 3ds max nå... ganske plagsomt...

for jeg har nemlig "mistet" manualen :razz:

huh? Har da aldri svart på et eneste 3DS Max før i hele tatt, jeg. Aldri svart det svaret der til noen andre heller.. Tror du nok blander meg sammen med noen andre. :] Men however, søk etter 3D Studio Bible etc på google. Er også en annen tråd på forumet nå som omhandler 3D btw. Masse linker der..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-31 23:52, El_PoLLa skrev:

jeg har blåst støvet av bryce progget mitt og holder på å lage div ting. jeg tester litt 3d studio max nå, men jeg tenker det blir for avansert. men kan jeg lage cs maps og slikt i bryce eller 3d studio max?

For å få størst mulig slagkraft/respons på spørsmålet ditt, vil jeg anbefale deg å opprette en ny tråd. Begynner bevege oss bort fra topic nå.

Kanskje ikke topic, men org. spørsmål.. ikke alle som leser alle meldinger.. :wink:

[ Denne Melding var redigert av: snesoey på 2002-08-01 00:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

huh? Har da aldri svart på et eneste 3DS Max før i hele tatt, jeg. Aldri svart det svaret der til noen andre heller.. Tror du nok blander meg sammen med noen andre. :] Men however, søk etter 3D Studio Bible etc på google. Er også en annen tråd på forumet nå som omhandler 3D btw. Masse linker der..

Greit drit i d... men alle spørsmål om 3ds s skriver folk "les manualen"... d er ikke alle som har den vetts :razz: sikkert mange som har "mistet" den =)

...er bare d at går litt lei d...

Lenke til kommentar

nemetiss: jaja... kan da engelsk... men d er "litt" andre ord på ett så avansert 3d program... eller hva?

Og d hadde vært litt lettere å fått d på norsk...

anyway, dette var bare 2 newbie spørsmål...

Rettelse: DU er trist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...