Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk ?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte "data-rom".

Promblemet er bare at dette rommet pc'en står i nå har all nettverk + isdn tillgang osv. Mao... allle "boksene" til adsl'en min osv står inne på dette rommet. Da jeg først kom på dette vurderte jeg å sette opp en trådløs nettverks tilgang. Etter å pratet med en kamerat sa han dette var en veldig dårlig måte å gjøre det på ettersom den tråløse senderen ble ofte overhetet og måtte skrus av for å kjøles ned. Han hadde også opplevd dårlig singnal til tider. Det er veldig stor distanse mellom det gamle rommet hvor jeg har tenkt å legge den trådløse senderen og det nye hvor jeg har tenkt å sette datamaskinen.

Spørsmålet mitt er derfor. Burde jeg bare strekke en kabel fra kjelleren til det nye rommet eller har teknologien blitt så bra at det er like bra med trådløst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er enkelt å sette opp trådløst ned i motsetning til å strekke flere meter kabel. Men de har begge sine fordeler.

Trådløst: Gir deg nett over et større området, og flytting av maskin kan bli enklere. Det har også en begrensing av avstand og hindringer i veien. Overføringshastigheten er også langt unna kablet, men til internett osv er det mer enn nok.

Kablet gir deg en stabil linje, og har rask overføring, men vil det vil da begrense seg med nett der du har lagt kabel.

En kombinasjon av kabel og trådløst kan være en fordel om du har flere maskiner....

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Edit: Trådstarter er ganske fersk her (19 innlegg), derfor en ganske mild reaksjon. Vi ønsker jo ikke å være vanskelige å skremme nye brukere. Forøvrig så finner trådstarter mer informasjon om den omtalte treordsregelen her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
OT: Endelig kan jeg være den første til å mase om at dette er brudd på treordsregelen :fun:

jeg foreslår for topicstarter å diskrèt legge inn en aldri så liten ordelingsfeil i topic,

slik at han slipper unna vreden til moderatorene når de ser ham... ;)

Lenke til kommentar

Orddelingsfeil er ikke noe som gjør at vi ser gjennom fingrene med på titler med bare ett eller to ekte ord. Men nok om det. Når trådstarter er ferdig med frokosten i mårra og kommer seg på nett så ordner han sikkert tittelen.

Diskuter heller videre på temaet. (så blir trådstarter glad når han ser tråden sin igjen)

Trådstarter: Hvilke hindre har du i mellom det nye rommet og datarommet ditt? (Gulv med armert betong, gulv med treverk og isolasjon, enkle lettgulv eller noe annet?)

Effikan: Ustabilitet kommer an på dekning og på kvaliteten på routeren. (noen av de billigste og dårligste routerene henger seg opp når de blir varme). Trådløse nettverk kan være veldig sikre mot inntrengere hvis man bare sikrer det riktig. (Det ligger en guide på det her på forumet) Noen ganger kan det også være hensiktsmessig å ha et helt åpent nett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...