Gå til innhold

Hovedkort som ikke liker webcam

Anbefalte innlegg

Jeg setter i webcammet, og nettverket forsvinner ? Jeg har et abit an8 nforce4 ultra kort, med gb nettverk. Etter setter i webcammet blir alt av nettverk tilkoblinger borte.. får ikke kontakt med ruter heller. Hjelper ikke med restart, har ikke nett etter det heller. Tar systemgjennoprett bare så har jeg nett igjen.. Noen som har hatt samme problemet? Driverne til nforce er helt nye så.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dette

Logitech Quickcam Express

Men har jo ikke vært noe problem før, så tvilsom det er kameraet sin skyld. Setter i usb på hovedkortet og nettverk forsvinner, tar ipconfig og får opp en helt tulen intern ip.. :hmm: Restarter jeg bare så får jeg bare windows pakkeplanlegger når prøver på ipconfig. Skjønner ikke noe :hmm:

Endret av SaucerMan
Lenke til kommentar

Funnet ut feilen nå, kan være nyttig for andre som opplever samme.

Hovedkortet har ikke skikkelige nforce4 drivere, bruker 6.55 nå, og ser i enhetsbehandlingen under systemenheter at ikkeno der har drivere innstalert. Så jeg tok ned nye nforce drivere(6.66), la inn og restarta. Men kom ikke lenger enn inn i xp der popper en bsod opp med engang msn prøvte å koble seg til :cry:

Eneste som da funker på mitt abit AN8 Ultra, er 6.55, får no startet opp pc'n med de i det minste. Noen som har noen tips ? Lite hyggelig å ha hk som ikke har skikkelige drivere som da gjør hk'et funker bare halvt :mad:

Et spørsmål vedsiden av dette.. Noen som har dette hk'et og pc4000 ram ? Lurer på og kjøpe den men er usikker på om hk'et takler det.. :)

Lenke til kommentar

du tar kun den siste biosen..! jeg fikk bare tull når jeg skulle flashe fra diskett osv..på "vanlig" måte..ga opp og innstalerte uguru programmet..lasta ned biosfila og alt var gjort ved noen få tastetrykk..helt knall..ikke flash fra windows hvis du har minste mistanke om ustabil windows.

Lenke til kommentar

Flasha nå.. tok 1.5 og 1.6 :ermm: Brukte flashmenu til abit :) Funka fett det..

Men fortsatt prob med nforce 6.66 da.. Fant ut hvorfor og. Ethernet driverne til den er noe tull med. Innstalerte uten den og det funka fett der og :D

Rart den ble WHQL godkjent når den ikke funker skikkelig :mad: Vente på ny da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...