Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kobling av fast nettverk

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt dagen på flere forsøk på å koble opp nettverk mellom to maskiner via to fastonterte bokser i huset og to switcher. Problemet er kablingen mellom boksene og hvordan denne er koblet i disse. Nettverket fungerer 100% hvis jeg strekker en vanlig cat5 kabel mellom maskinene, men får ikke lys i switchene hvis jeg kobler via boksene. Jeg har koblet ledningene i boksene i den rekkefølgen som er markert inni dem flere ganger uten resulat. Jeg har også prøvd å bytte kabel mellom boksene uten resultat. Alle andre kabler og kontakter er testet og fungerer fint. oppsettet er som følger : pc1 - switch - koblingsboks - koblingsboks - switc- pc2. Alle kablinger som er brukt er rette, men jeg har også forsøkt med krysskoblet for å se om dette hjelper. Føler på meg at det er koblingsrekkefølgen, koblingsmetoden eller koblingsboksene som det må være noe galt i. Noen som vet hvordan dette bør kobles og eventuelt hvilket verktøy jeg burde bruke til å få kablene på plass i boksen med? takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...