phsyco Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Tenkte jeg skulle montere en turteller i min 90 modell vectra a, men er det no særlig vanskelig for en med forholdsvis lite erfaring med mekking? Så litt i Haynes boka, men jeg fant egentlig ingenting om å sette inn det... Edit: Fiksa litt på emnetittelen Endret 17. juli 2005 av phsyco Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Tenkte jeg skulle montere en turteller i min 90 modell vectra a, men er det no særlig vanskelig for en med forholdsvis lite erfaring med mekking? Så litt i Haynes boka, men jeg fant egentlig ingenting om å sette inn det... Komplett orginalt instrument eller bare en ettermontert uorginal? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ettermontert uorginal fra Torhov elns var det jeg tenkte meg. Blir det no problem siden det ikke er turteller i bilen orginalt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ettermontert uorginal fra Torhov elns var det jeg tenkte meg. Blir det no problem siden det ikke er turteller i bilen orginalt? Ville vel ikke være så mye dyrer med et brukt instrument, antar at opplegget til orginal turteller ligger klart. Ser da mye pener ut. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 er bare 1 stk kabel som skal inn på coilen din! så er det tut å kjør Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Må vel ha noe til jord og belysning vel Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Må vel ha noe til jord og belysning vel dette tippa jeg vedkommede viste selv.. skrev bare fra hvor turtallet skal tas jeg Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Takker for svar, har kjøpt turteller på Torshov (smoke serien) og skal prøve meg på å sette den inn på torsdagen Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hvor holder de tak til da? Jeg prøvde meg men ga opp. Nå skal jeg heller sette inn brukt instrument panel med turteller fra en calibra eller vectra A Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 er bare 1 stk kabel som skal inn på coilen din! så er det tut å kjør Er det plus eller minus på coilen da? Hvilken fage på ledningen? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Tror ikke du trenger å bekymre deg for det, i følge Opel verkstedet her så er det opplegg for turteller klart selvom selve instrumentet ikke er der Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Tror ikke du trenger å bekymre deg for det, i følge Opel verkstedet her så er det opplegg for turteller klart selvom selve instrumentet ikke er der Da tror jeg at jeg bytter instrument panel!! Må jo bare stille det andre tilbake på km standen...! Sjekket idag og fant ut av at det ikke gikk. Så nå må jeg ettermontere en turteller som jeg har liggende.. Men hvordan skal jeg kople den da? Jeg skal jo ha signal til turtelleren. Går det ann å koble den på dynamoen eller må den kolpes på coilen da? Endret 20. juli 2005 av CorVette Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Turtelleren skal nok kobles til coilen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Litt off-topic: Korleis fungerer turtellaren når du kopler den til Coilen? Er turtellaren elektrisk, så den måler straum elns? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Den måler hvor mye strøm som gis til motoren (rettere sagt til pluggene), noe som da vil bli lik uansett hvem gir du har osv osv.. Endret 20. juli 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det heter hvilket gir. Ikke hvem gir! Noen turtellere koples til dynamo btw. De som koples til coilen teller pulser. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Skal den koples til plus eller minus? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Er det helt dødt her eller! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ikke mas. Signalet til turteller hentes i 99% av tilfellene fra (-) på coilen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ikke mas. Signalet til turteller hentes i 99% av tilfellene fra (-) på coilen. Akkurat det jeg trengte å vite.. Nå har jeg no å fikle med!! Btw; ventet i nesten 3 dager! Se på datoen du.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå