Kigulu Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) jeg sidder og kigger optik da jeg for tit syntes mit Canon 70-300 USM IS ikke slår til når det er vilde fugle og dyr. Jeg går normalt rundt, så optik som er så sort/tungt det kræver stativ er udelukket. jeg har kigget på det her, som generelt har fået ganske gode anmeldelser. http://www.cyberphoto.se/sigma/80-400.php Nogen der kender det ? Endret 30. juli 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
olemm Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 IMHO, med sine 1650 gram er vel ikke akkurat det objektivet en lettvekter... Skal i prinsippet være mulig å håndholde, men du kommer til å ønske deg et stativ/monopod om ikke annet for å lette trykket på overarmene Trenger du zoommulighetene? Du sier ikke om du bruker Canon eller Nikon eller hva, men mht. Canon; prisen tilsvarer Canon 300/4 IS, og med 1,4 konverter får du tilsvarende rekkevidde og hastighet til omtrent samme pris, ca. 500 gram lettere og sannsynligvis med desto bedre bildemessige resultater og raskere AF. Hvor ofte kommer du egentlig til å bruke det "korte" brenviddeområdet så lenge dette er f/4.5 og på et objektiv med fjern nærgrense (180 cm) som veier så mye? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 så vidt jeg kan se her så ender den løsning på MINDST 13000 + teleconverter som koster omkring 2500 - altså 5-6000 ekstra .... det lød ellers fint, men ... Lenke til kommentar
olemm Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Grunnen til at jeg antydet at de kosta omtrent det samme er at billigste pris på 300/4 IS her i prisguiden er 11 400 og prisen på Sigmaobjektivet på dem websiden du lenket til var 11 300. Ser forsåvidt nå at billigste pris på 80-400 i Norge er 9500, altså noen tusenlapper rimeligere. Bare så det er nevnt; om du oppfatter det som en bedre løsning men penga står i veien skal det være mulig å få tak i 300/4 IS brukt for rundt 7500-8000 kroner. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg prøver å kjøpe denne til mitt Canon kamera men ingen har den. Om noen vet om en butikk som har den inne eller om du skal selge din brukt ta kontakt med meg. Sigma 80-400 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Muligvis har de den i Tyskland eller Sverige Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Nei de har den ikke på lager der heller, nettbutikker i USA har den i bestilling, butikker her i norge har den i bestilling. Jeg lurer på om det er problemer med leveransene på den linsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå