Gå til innhold

"Glossy" skjerm - fordeler og ulemper?


Anbefalte innlegg

Jeg er i markedet for en ny bærbar maskin. Jeg har sett en del maskiner med "glossy" eller blank skjerm, og dette ser jo ved første øyekast ut til å være svært lekkert.

 

Er det noen som har erfaringer med slike skjermer - fordeler og ulemper?

Har disse skjermene noe spesielt navn? Whitebox f.eks. annonserer enkelte modeller med "Super Clear" skjerm. Er dette det samme?

 

Stein-R.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er i markedet for en ny bærbar maskin. Jeg har sett en del maskiner med "glossy" eller blank skjerm, og dette ser jo ved første øyekast ut til å være svært lekkert.

 

Er det noen som har erfaringer med slike skjermer - fordeler og ulemper?

Har disse skjermene noe spesielt navn? Whitebox f.eks. annonserer enkelte modeller med "Super Clear" skjerm. Er dette det samme?

 

Stein-R.

Dell's i9300 og XPS Gen 2 og kanskje i6000 (er ikke sikker) Blir levert med WUXGA. De er det glossy skjerm på. :) Det er svært vakkert, men det kan sikkert oppstå riper meget lett. Men er sikkert gode å se på. :cool:

 

-John :)

Lenke til kommentar

Har erfaring fra Sony Vaio TR1MP som har en "glossy" skjerm som heter Onyx Black. (Denne Tr-serien er nå ute av produksjon, og T-serien har overtatt, med lignende skjermer som heter X Brite.) Etter min erfaring er dette det klart beste skjermen på en bærbar PC. Den har reduksjon for reflekser, samtidig som den er utrolig klar, skarp og kontrastfylt. Når jeg skal se dvd, er det hos meg ingen tvil om skjermvalget. Også når det gjelder tekstbehandling i Word, er den også uovertruffen etter min vurdering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...