xD^^ Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg har nå tenk til å kjøpe meg en MP3-spiller. Og jeg har nettopp kjøpt meg digitalkamera. Noe jeg har sett er at man kan koble kameraet til MP3-spilleren og tømme kameraet, noe som hadde vært topp. Jeg har sett på en MP3 spiller, men håper dere har noen gode forslag. Mine krav er: - Harddisk basert - Maks 3000,- Denne har jeg sett på, men synes den er dyr. EDIT: Ikke bry dere om de 9 første postene. Endret 20. juli 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hvis du kan sløyfe punktet om drivere får du nå Creative Zen Touch 20 GB til ned mot 1600,- kroner. Uovertruffen batteritid. Jeg er storfornøyd. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ok...skal vurdere det. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Du har ikke skrevet om hvor mye harddiskplass du vil ha på den. Litt lettere å gi tips da.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Tja, så mye lagringsplass man får for 1000 - 2000,- Er det et greit svar? Gjerne nok til at jeg kan bruke den som en liten ekstern hdd.... Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Ingen flere anbefalinger? Lenke til kommentar
andm Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Vel, hva med Zen Micro? Den er blitt ganske billig nå, den også. Den er mindre enn nevnte Touch, men har mindre lagringsplass. Det er opp til deg å bestemme hvor mye lagringsplass du trenger og hvor stor spiller du har lyst på. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Det kommer litt an på om du vil ha liten harddisk / liten spiller eller stor harddisk / stor spiller. Stor spiller: - Creative Zen Touch 20GB er meget billig ( kr/harddisk ) . Den er billigere enn mange av de små spillerne. Jeg har ikke prøvd den selv, men tror det er den eneste store spilleren du får under 2000. Små spillere: - Creative Zen Micro har jeg selv, og jeg er veldig fornøyd med den. Du får mer for pengene her enn du får fra en Ipod mini. - Asono Iriver H10 ser kul ut og ligger på rett over 2000-lappen. - Olympus m:robe MR-100 er også med i denne klassen. - Du kan få en Apple Ipod mini 4 GB hvis du vil ha en Ipod, men hvis du vil ha mest mulig av alt (unntatt utseende) for pengene, bør du unngå Apple. Med 5 GB får du i praksis plass til i overkant av 1000 sanger. Med 20 GB får du nok inn omtrent 4500 sanger. Vil du ha mest HD for pengene, tror jeg det er ingen som matcher Zen Touch. Endret 20. juli 2005 av Flanger Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Takker! Har vurdert å gå opp til 3000 og kjøpe iRiver H320SE. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 iAudio X5. 20/30/60GB, USB OnTheGo, mulighet for filmer til en grei pris. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Oi, jeg leste visst ikke de linjene om at du skulle kople den til kamera i posten min, beklager. Dermed stemmer det nok ikke at alle de mp3-spillerne passer. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 IPod Photo er den eneste du kan koble et digitalkamera på. En 20gb photo koster 2790kr fra apple.no og det eneste du trenger i tillegg er en sånn kamera overgang som du får kjøpt på officeline.no for 249kr.. funker her i hvertfall Funker med alle IPodene som har fargeskjerm Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Iriver har oxo en modell som støtter hostfunksjonen du ser etter. Huskerikke hvilken modell, men kan være greit å sjekke ut på hjemmesidene dems. ikke den nordiske, men amerikanske. Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Som okvangar sier så kan du koble til kamera på iAUDIO X5. Men det er ikke alle kameraer som går. Du kan sjekke ut denne linken: http://www.iaudiophile.net/forums/viewtopic.php?id=1539 Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 men mot IPod funker alle kameraene Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) så lenge ett kamera oppfører seg som ett eksternt lagringsmedia når plugget inn i usb så skulle den i teorien funke sammen med alle spillere som funker som usb host. hvordan apple kan garantere at 100% alle kamera der ute skal funke sammen med ipod photo aner jeg ikke med mindre dem har hentet inn spesielle drivere fra produsentene og bakt disse inn i firmwaren til spillern... må si iaudio spillerne virker spennende, de ligger i prisområdet til iriver men har også muligheten til å fjernkontroll med skikkelig skjerm (iaudio m3 kommer vel med den i pakka, synd at ikke x5 gjør det samme. noen som vet om m3 kommer til å bli faset ut i nær fremtid?) slik at en slipper å dra frem hele boksen fra lomma bare for å sjekke hva låt som spilles for å si det slik, ipod can dra dit peppern gror. og gjerne ta med seg zen i samme slengen og forresten, jeg mener å se at kelkoo.no kan gi bedre tilbud på spillere den hardware.no sin prisguide... Endret 21. juli 2005 av hobgoblin Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Fjernkontrollen til m3 skal være den samme kan kjøpes til x5. Jeg vet ikke om M3 kommer til å fases ut, men det virker som om Iaudio M5 kommer. Den skal vist ha monokron skjerm og sølvfinish og ikke ha støtte for Bildefremvisning eller film, den vil da heller ikke ha behov for fjernkontroll, men den kan jo kjøpes separat om man skulle savne den. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) vel så lenge m5 med fjernkontroll ligger på samme prisnivå som m3 pakka så skulle det gå an. bare fjernkontrollen alene kommer jo på 5-600kr, og x5 alene koster mer den m3 pakka... Endret 22. juli 2005 av hobgoblin Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Personlig ville jeg holdt meg under 2000 kr grensen. Men Sonys HD5 burde være et godt valg om man først vil bryte 2000 kroners grensa Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 ville ikke rørt sony sin, den pakker inn mp3 filer i ett drm system. skjønnheten til iaudio og iriver spillerne er at du ikke trenger ett eget program for å overføre musikken. de bare dukker opp som hardisker og så er det bare å dra musikken over dette betyr også at om du stikker innom en kompis som bruker en pc som jukebox kan du koble til spillern og spille av musikken via maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå