dabear Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) OK, så jeg har så vidt begynt med python, men det slo meg-hvordan kan jeg kommunisere med andre program? Én enkel mulighet er jo import os os.system('do_something_strange') Men det blir for dårlig. Setter jeg outputFraProget = os.system('do_something_strange') så vil outputFraProget inneholde om programmet fikk til å fullføre eller ikke. Finnes det ikke noen måte å bruke program på system som native object eller liknende? Eventuelt kunne jeg sett for meg output-bufferings-funksjoner lik phps ob_start() & friends, men slike funksjoner har jeg ikke funnet i python-sikkert jeg som har leita for dårlig da men... Endret 17. juli 2005 av dabear Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Med Pythons subprocess-modul får du en fin objektorientert wrapper rundt eksekvering av og kommunikasjon med andre programmer, kommunikasjonen foregår fortrinnsvis gjennom pipes. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 os.popenN går bra, men subprocess er nok bedre. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 TCP/IP fungerer også. Forklar, skjønte ikke det der? Du mener å bruke nettet til å kommunisere? hm Lenke til kommentar
kenny Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ja, men begrenset til local-loopback. Klart, om programmene kjører på forskjellige maskiner vil man også måtte benytte seg av nettverket. Jeg regner med at "med andre program" mener du java-programmer o.l. Man kan da også bruke JNI (Java Native Interface). Siden de fleste språk som regel har innebygget støtte for TCP/IP er dette en enkel og standardisert måte å kommunisere mellom programmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå