Marzo Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Situasjon: Har en maskin som står i en husstand med lyse isp. Denne skal jeg sette opp med ftp, og den står på 27/7 med dc++ bla. I leiligheten har jeg bestillt NGT isp og har hovedmaskinen min. Det jeg ønsker er å kunne fjernstyre maskinen med dc++ fra hovedmaskinen min i leiligheten. Noen som kan komme med anbefalinger av program til dette? Og evt fremgangsmåte. Har brukt Real VNC tidliger til interne overstyringer av maskiner i lokale nettverk Har noen ellers noen tips til noe jeg kan bruke denne situasjonen til? Programmer som hjelper meg osv? Alt mottas med stor takk Marzo Lenke til kommentar
rscue Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Du kan jo bruke real vnc på maskinen og styre den hjemmefra.. Husk bare å bestille deg fast ip hos dc++ serveren slik at du ikke får problemer hver gang den skifter ipaddresse (blant annet telenor gjør dette og det er irreterende)) Litt offtopic: finnes det et program som poster ipaddressen til en epost hver gang den endre ? RScue Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 DC maskinen står på Lyse fiber internett som har statisk ip adresse! Ikke noe problem. Real VNC mener jeg å huske kun var til lokale nettverk? Kan man bruke dette over internett også? Noen som gjør dette og kan bekrefte? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 du kan også bruke ett lite program som oppdaterer en gratis URL du får fra f.eks. www.no-ip.com. Der får du en gratis URL fra dem...og tilhørende program som sjekker IP'en til hosten det kjører på og oppdaterer no-ip sine registre med den nye IP'en slik at den alltid er korrekt Du kan bruke VNC eller den innebydgde i WinXP (remote desktop)...begge er gratis hvis du har WinXP pro fra før, eller linux Ellers er det vel mer komersielle produkter tilgjengelige, mend RD eller VNC burde egnetlig være nok... Lenke til kommentar
BKB Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Kan også bruke et program som heter DirectUpdate. som jeg bruker. Det kan oppdatere ipen hos de aller fleste dns sidene og har innebygd mail notification setting. Edit: vil også anbefale å bruke WinXP sin innebygde Remote Desktop. Med den kan du logge inn på maskinen å administrere maskinen som om den sto rett ved siden av deg. Det du gjør er å logge inn på administrator brukeren, dermed blir den maskinen du kobler til satt i "locked" modus. Så du kan gjøre alt mulig uavhengig om du er tilkoblet remote eller ikke. Men pass på å ikke slå av maskina da :!: Endret 17. juli 2005 av BKB Lenke til kommentar
rscue Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 DC maskinen står på Lyse fiber internett som har statisk ip adresse! Ikke noe problem. Real VNC mener jeg å huske kun var til lokale nettverk? Kan man bruke dette over internett også? Noen som gjør dette og kan bekrefte? Kan bekrefte at vnc fungerer supert mot annet nett også, satt opp et system for et lokalt firma her som måtte ha tilgang til et program som fører lagerbeholdning, fant ut at realvnc var et godt system til dette Flere som anbefalte remote desktop også, men firma hadde ikke win pro installert på maskinen så det var bare å glemme, synes at real vnc er lett å sette opp og vil nok heller bruke det en remote desktop uansett.. RScue Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Situasjon:Har en maskin som står i en husstand med lyse isp. Denne skal jeg sette opp med ftp, og den står på 27/7 med dc++ bla. I leiligheten har jeg bestillt NGT isp og har hovedmaskinen min. Det jeg ønsker er å kunne fjernstyre maskinen med dc++ fra hovedmaskinen min i leiligheten. Noen som kan komme med anbefalinger av program til dette? Og evt fremgangsmåte. Sitter med akkuratt samme scenario som deg. - Lyse der jeg ikke henger - NGT der jeg henger Har satt opp ftp serveren der lyse er, og skal imorgen dra innom å prøve å innstallere RemotelyAnywhere på ftp serveren. RemotelyEverywhere ser ut til å være et bra og avansert fjernstyrings program. Skal også selvsagt kjøre dc++... Ble vel litt vel mye OT her, men men.. Måtte bare skrive det edit En ting, skal du bruke et fjernstyrings program som kun er ment for LAN, over internett. Er det bare å innstallere f.eks Hamachi(google it) på begge maskinene, koble dem i samme nettverk, slik at de emulerer et LAN, og du kan bruke fjernhjelp programmer kun laget for LAN tilkobling helt fint over internett.. Dårlig forklart, men du skjønner sikkert. Endret 18. juli 2005 av Stian89 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Takk for mye fin respons! Gleder meg til å komme hjem å begynne med dette nå (sitter 3000km fra hjemstedet mitt) Ellers har jeg tenkt å kjøre en gratis versjon av programmet "PRTG" Paessler Router Traffic Grapher, som loggfører activiteten på linjene. Lagrer det til fil osv, fiffig program jeg brukte mye før i lokalt nettverk på en skole. Noen som bruker dette eller har andre alternativer? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Takk for mye fin respons! Gleder meg til å komme hjem å begynne med dette nå (sitter 3000km fra hjemstedet mitt) Ellers har jeg tenkt å kjøre en gratis versjon av programmet "PRTG" Paessler Router Traffic Grapher, som loggfører activiteten på linjene. Lagrer det til fil osv, fiffig program jeg brukte mye før i lokalt nettverk på en skole. Noen som bruker dette eller har andre alternativer? Bruker MRTG selv, dette legger alt ut på en web-side. Programmet bruker snmp for å hente info, og kan brukes opp mot flere bokser på en gang (alt vil da komm opp på en side) Endret 18. juli 2005 av TriNitroToluen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå