<Andtho/> Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg har et merkelig problem med å få modemet mitt til å jobbe opp mot router.. Det som skjer er at "cable/dsl" lampa på routerene (Den jeg har nå er nummer 3 i rekken) står å blinker.. To sek på, to sek av, og sånn står den hele tiden.. Linja er oppe og nede i takt med lampa.. Dette har jeg prøvd foreløpig. -Bytte router, er den tredde routeren jeg prøver nå.. Samma problemet på alle 3 routere.. Så feilen kan da ikke ligge i routern? -Prøvde å koble pcen rett på modemet, dette gikk fint uten problemer.. Har prøvd flere forskjellige pcer og alle funker like fint.. Nettet fungerer fint.. -Ringte kundeservice på tiscali for å høre med de om de hadde problemer med linja, det var ingen problemer i mitt distrikt fikk jeg vite og siden modemet fungerte fint når det var kobla rett på pcen så mente de at det var routeren som var problemet.. -Har også innstallert siste software i routeren uten at det hjalp noe særlig.. -Har bytta rundt og kjøpt nye kabler til og fra pc, router og modem uten at det ble noe bedre av det.. Nå fungerer jo routeren fint egentlig, jeg får logga meg på nettverket med både den bærbare på trådløst og den stasjonære på kabel.. Er rett og slett internetten som ikke fungerer eller kommer og går.. Hva kan være galt? Modemet er et speedtouch modem og routeren er en 3com Endret 17. juli 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Kjører tiscali PPPoE oppkobling? Hadde noe lignende problemer ( uten at jeg har stor peiling på det), men da måtte jeg bruke modemet som en bridge og kjøre PPPoE login fra routeren. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Da vil jeg tro modemet er defekt, er det ett 510i kan du prøve og oppgradere det med nyeste firmware. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Da vil jeg tro modemet er defekt, er det ett 510i kan du prøve og oppgradere det med nyeste firmware. Jess.. Det er en thomsson Speedtouch 510i.. Da skal jeg prøve å oppdatere firmwaren på den.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Nå fant jeg firmware oppgradering.. Men når jeg prøver å lase det inn får jeg beskjed om modemet er "password protected".. Hva gjør jeg nå? Endret 18. juli 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Finner ikke nyeste firmware til 510i på hjemmesiden dems.. Noen som har en ide til hvor jeg kan lete? http://www.speedtouch.com http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Finner ikke nyeste firmware til 510i på hjemmesiden dems.. Noen som har en ide til hvor jeg kan lete? http://www.speedtouch.com http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 Takk.. Jeg var litt treg der ja.. sorry.. Fant det rett før du posta.. hehe.. :!: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Nå fant jeg firmware oppgradering.. Men når jeg prøver å lase det inn får jeg beskjed om modemet er "password protected".. Hva gjør jeg nå? Prøv adsl og 1024 som b/p. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Fikk det til å fungere nå.. Trengte plutselig ikke passord likevel.. Alt funka fint etter oppgraderinga, router funka fint og nettet var oppe å gikk som det skulle.. I stad tok jeg meg en tur ut og tror du ikke at det kødda akkurat på samme måte som det gjorde før når jeg kom tilbake igjen? Noen som har noen andre ideer til hva jeg kan gjøre? Får ikke nytt modem av ISP siden "det fungerer fint".. Måtte koble pcen rett på modemet for å skrive dette.. Endret 18. juli 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 I stad tok jeg meg en tur ut og tror du ikke at det kødda akkurat på samme måte som det gjorde før når jeg kom tilbake igjen? Det er ikke et tempraturproblem? La modemet stå avskrudd og se om det fungerer en stund. Prøvd med en kryssetkabel mellom modem og router? (bare for og se hva som skjer) Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Det kan være noe i det du sier.. Når jeg la inn nye firmwaren så hadde jeg modemet oppe på skrivebordet, normalt ligger det nede i skapet oppå pcen.. Tok det ut nå og det var glovarmt, teit av meg å ha det liggende der, det skjønner jeg nå.. Visste ikke at det var så varmesensitivt.. La det ute på verandaen i ti minutter og nå fungerer det utmerket.. hehe.. Det lager en svak summelyd som jeg ikke har merka før (Det ligger oppe på skrivebordet nå) men det er sikkert normalt.. Men en ting jeg lurer på, hvis det var varme som var problemet, hvorfor fungerte det ikke opp mot router men likevel fungerte det fint når jeg bare kobla rett på pcen? Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Har forresten to trådløse routere billig til salgs.. hehe.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Vel nå er linja oppe.. Takk til alle som har hjulpet til.. Men når har jeg et nytt problem som jeg tenkte passet under samme posten.. Linja fungerer bedre en den gjorde med problemene tidligere i posten her.. Men nå har jeg problemer med å laste opp filer til hjemmesiden med FTP.. Den mister kontakten etter en stund.. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Vel nå er linja oppe.. Takk til alle som har hjulpet til.. Men når har jeg et nytt problem som jeg tenkte passet under samme posten.. Linja fungerer bedre en den gjorde med problemene tidligere i posten her.. Men nå har jeg problemer med å laste opp filer til hjemmesiden med FTP.. Den mister kontakten etter en stund.. Hva kan jeg gjøre? Tror jeg ville ha insistert på og få en nytt modem var jeg deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå