Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter plutselig ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en HP Pavilion 7880 på auksjon. Satte den opp hjemme, den funket helt greit, selv om jeg syns den var ganske treg til å være 1GHz.

Installerte Windows på nytt, og diverse programvare. Fikk ikke brukt den så mye før den plutselig ikke ville starte. Hadde ikke installert noe nytt eller satt i ny hardware før dette skjedde. Trykker på knappen, viftene slår seg på, det skjer ingenting, det lyser bare gult.

Har fått tips om at enten er strømforsyningen gåen, ellers er hovedkortet gåen. Har prøvd med annen strømforsyning, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor gammel den er, den har en 1,1 GHz AMD Althon prossesor. Så den er vel noen år. Betalte 550,- for den. Den ble ikke sendt i posten.

Hmm, fikk ikke med noen brukermanualer, men skal se om jeg finner brukermanual på nettet for å prøve clear CMOS.

Lenke til kommentar
Ja, maskinen vil ikke boote. Den lille lampen lyser bare gult. Får sjekke strømforsyningen en gang til.

Er det noen indikator for batterinivå/strøm?

Kan du se på hovedkortet om du ser noen jumper der det står "ccmos"(eller noe lignende) ved siden av?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe fancy greier her. Den lampen er jo den lampen som lyser når maskinen jobber. Den bruker vel å lyse grønnt(??).

Nei, jeg har ikke funnet noen jumpere det står CMOS på. Det lille batteriet måles til 3V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...