Gå til innhold

Batteri levetid

Blib

Anbefalte innlegg

Hmm.. Har sjekke litt rundt om kring (egentlig veldig lite, en test eller to her på hw.no), men jeg ser at batterilevetiden på en bærbar ikke er store greiene. Fant en test som jeg leste, og da batteritiden ble sammenlignet med andre, synes jeg å huske at den maskinen som kom best ut der hadde en levetid på noe rundt 2 og en halv time. Jeg, derimot, trenger en bærbar (Skal ikke kjøpe den enda da, men når jeg først kjøper en) som har batteritid på rundt 10 timer. Finnes det ekstrabatterier til bærbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jada, det finnes ekstrabatterier til bærbare. Noen må lades med ekstern lader, mens enkelte maskiner har mulighet for å ha to batterier installert samtidig, og lader da også begge batteriene dersom du kopler til strømforsyningen.

Finn deg et knippe PC'er du liker og sjekk deretter hvilke muligheter de har på dette området.

Men bare så det er sagt, to batterier holder neppe til ti timer...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 16:09, lerun skrev:

Men med ekstra batteri kommer du ikke i nærheten av ti timer. Det maksimale du kan forvente med ekstra batteri er i nærheten av 5 timer. :sad:

The price we pay

Lerun

Sorry, men jeg kan selvfølgelig ikke dy meg. :wink:

Fra denne sidens test av Apple iBook:

"Batterilevetiden til iBook er oppgitt til å være på 6 timer i følge Apple. Vi målte den til fire timer og 13 minutter, dog fire timer er svært bra, men på ingen måte nær hva Apple oppgir."

:grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-31 10:54, NickFalk skrev:

Quote:

Den 2002-07-30 16:09, lerun skrev:

Men med ekstra batteri kommer du ikke i nærheten av ti timer. Det maksimale du kan forvente med ekstra batteri er i nærheten av 5 timer. :sad:

The price we pay

Lerun

Sorry, men jeg kan selvfølgelig ikke dy meg. :wink:

Fra denne sidens test av Apple iBook:

"Batterilevetiden til iBook er oppgitt til å være på 6 timer i følge Apple. Vi målte den til fire timer og 13 minutter, dog fire timer er svært bra, men på ingen måte nær hva Apple oppgir."

:grin:

Det kommer vel ann på hva maskinen brukes til. Når man spiller Quake i 4 timer så vil jo det selvfølgelig kreve mer batteri enn å drive tekstbehandling i SimpeText.

Fant detta på Apple.no

Batteri og strøm

-iBook med 12,1-tommers skjerm: 47 watt-timer som sørger for opptil 5 timers brukstid før batteriet må lades(3)

-iBook med 14,1-tommers skjerm: 55 watt-timer som sørger for opptil 6 timers brukstid før batteriet må lades(3)

Rart at 14" har lengere batteritid enn 12". Kanskje det er en skrivefeil og det egentlig skulle stått 4 timer på den med 14".

[ Denne Melding var redigert av: MCDr på 2002-07-31 12:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Det kommer vel ann på hva maskinen brukes til. Når man spiller Quake i 4 timer så vil jo det selvfølgelig kreve mer batteri enn å drive tekstbehandling i SimpeText.

Fant detta på Apple.no

Batteri og strøm

-iBook med 12,1-tommers skjerm: 47 watt-timer som sørger for opptil 5 timers brukstid før batteriet må lades(3)

-iBook med 14,1-tommers skjerm: 55 watt-timer som sørger for opptil 6 timers brukstid før batteriet må lades(3)

Rart at 14" har lengere batteritid enn 12". Kanskje det er en skrivefeil og det egentlig skulle stått 4 timer på den med 14".

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MCDr på 2002-07-31 12:31 ]</font>

Nei, tror 14" har større batteri... :wink:

Lenke til kommentar

Kjøper du en bærbar med pIII på rundt 1.0ghz vil du få en god batteridtid, men med en gang du går over til p4-m blir ytelsen på dette mye svakere.

Acer har noen maskiner med opp mot 5t arbeidstid så om du kjøper ekstra batteri til en slik vil du kanskje overleve?

mac maskiner har også god batteritid, men hvor bra denne er i realitetn vet jeg ikke, men tror ikke du kommer utenom ekstra batteri om du ikke satser på en ultra kompkt liten skrivemaskin fra compag med 10,4" skjerm og 750mhz prosessor. (evo200 eller no tror jeg den heter). 13998 på itbutikken.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...