Dr_VingTor Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 har planer om å bygge en sak, som blant annet skal brukes sammen med forsterkeren min. http://www.diyhifisupply.com/diyhs_ella.htm Forsterkeren har bare to analoge innganger, men jeg har mer enn to ting jeg vil koble til den. Så jeg vil bygge en "boks" med elektronikk for å kunne koble til flere ting til den. Planen er som følger: jeg skal kjøpe en bra CD eller LP spiller (har ikke bestemt meg enda), den skal kobles på den ene inngangen på forsterkeren, alt annet skal kobles via "boksen" til forsterkeren. Det som skal kobles via boksen er da tingene som ikke har verdens beste signalkilder, men som jeg fremdeles vil koble til, dvs DVD-spiller, PC, TV, osv.. så nå sitter jeg og jakter på komponenter for å se om jeg får tak i det jeg trenger for å bygge dette. det jeg trenger er: -analog multiplexer for audio signaler -opamper som er egnet til audio (til filter, ikke forsterkning) -audio DAC, som gjør at jeg kan ta digitale kilder (PC, DVD-spiller) og gjøre om til analogt. Tenker da på signaler fra SPDIF utganger (det er vell PCM?). Noen som vet om egnede komponenter? kunne også tenkt meg å bygge inn en EQ, men det kan vell bli en del arbeid, men om noen vet om enkle måter å gjøre det på så er jeg interessert i det også. jeg vil trenge spesifikasjoner på standarder for spenninger på analoge og digitale (SPDIF) signaler også, så om noen vet hvor jeg kan finne det så gi beskjed... får vell google litt mer nå... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Send en PM til CFD her på forumet, han vil nesten garantert kunne svare deg på det meste av spørsmålene dine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå